125 ימים חלפו מאז שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר ובכירי חמאס בחו"ל, כמו אסמאעיל הנייה וח'אלד משעל עדיין בחיים. בריאיון לערוץ 11, נשאל ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, שאלה שעוברת להרבה ישראלים בראש והיא - מדוע לא מחסלים אותם?

יוסי כהן השיב: "החלטה מדינית, כל מבצע על פי פרסומים זרים כמובן יש לו מחוץ למדינת ישראל 3 פרקים. היעד - ערכי או לא ערכי, ולא משנה אם זה יעד פיזי או יעד אחר, השני - האם היחידה המבצעית עליה מוטלת המשימה מסוגלת לבצע את המשימה ולחזור בשלום. הדבר השלישי - מה תהיה התגובה. כל דיון כזה מסתיים בהחלטה מדינית בלבד. המדיניות, לו נרצה יכולה להשתנות גם לגבי בכירי חמאס. היכולת, על פי פרסומים זרים, קיימת".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יוסי כהן בכנס ג'רוסלם פוסט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יוסי כהן בכנס ג'רוסלם פוסט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, יוסי כהן, שלאחרונה מככב בסקרים הפוליטיים עדיין לא הכריז באופן סופי האם ירצה להיכנס לפוליטיקה. בריאיון נשאל כהן האם היה רוצה להיות ראש ממשלה והשיב: "זה מעניין, זה ג'וב מעניין". בהמשך הריאיון, הביע גם תמיכה בהתנתקות מרצועת עזה והדגיש כי "חמאס השתלט על הרצועה ב-2007 ומאז ועד היום הוא שולט ברצועה. או אז היינו צריכים להתנתק באופן מלא מהמקום הזה. לצאת מרצועת עזה בתום הקרבות ולנהוג כפי שאנחנו נוהגים מול מדינות אויב".

לדבריו: "מאחר שחמאס לא רואה עצמו חלק מהרשות הפלסטינית, ומאחר ולרשות הפלסטינית אין שום אחיזה ברצועת עזה, הרי שבעת הנוכחית ועד אשר יוכח אחרת - אני בעד להתנתק לחלוטין מהרצועה. משום מה". לדבריו, "אנחנו נמצאים במצב שבו ישראל לקחה אחריות על רצועת עזה, גם ברמות האזרחיות. אנחנו מעבירים חשמל, מים, סחורות מנמל אשדוד. חמאס צריך להתחסל, אבל מאחר והוא תופס עצמו כשליט הוא צריך לדאוג. אתה יודע שחלקם חוצים את המדינה כדי לצאת דרך מעבר אלנבי לחו"ל, להתאמן באיראן ואז לחזור"? "כמו שסגרנו את לבנון ושמנו מנעול גדול, ככה הייתי נוהג מול רצועת עזה".