שר השיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, התראיין אתמול (רביעי) לכיכר השבת והתייחס לאחריות הממשלה לטבח ב-7 באוקטובר, ולשאלה האם הקואליציה עדיין יציבה למרות המהמורות בהן נתקלה בחודשים האחרונים. 

גפני נגד גולדקנופף: "אין דבר כזה שהממשלה לא קשורה למלחמה"
"למי רע פה?": השר גולדקנופף הציג תמונה מדויקת של הניתוק בממשלה | בן כספית

עוד נשאל האם ביום שאחרי המלחמה, סיעתו תסכים להתפשר באשר לחוק הגיוס, על כך השיב: "למה לדבר במלחמה על דברים שיכולים להביא מחלוקת בעם? האם נסגור את הישיבות אחרי המלחמה? אני בטוח שהיישובים האלה שנפגעו הם יקימו בכל יישוב ישיבה, בבארי תהיה ישיבה, בכפר עזה תהיה ישיבה. אנחנו בוודאי נגן שאת לומדי התורה לא יגייסו".

דבריו של גולדקנופף מגיעים על רקע חוק הגיוס החדש שיעלה לחקיקה בכנסת והצליח לעורר סערה. על פי סעיפי החוק, תקופת השירות לבנים תעלה לשלוש שנים כמו שהיה בעבר כשבנוסף, גיל השחרור ממילואים יקפץ לגיל 46 כשעד עכשיו השחרור הינו בגיל 40 ושירות הנשים לא צפוי כרגע להשתנות כלל. בתוך כך, תגובות רבות עלו בנוגע לאי שיוויון בנטל של החברה החרדית.

כזכור, אין מדובר באמירה הראשונה של גולדקנוף שהצליחה לעורר סערה. עוד התייחס לאיומי הפרישה מהממשלה ואמר "יום אחרי המלחמה הממשלה צריכה ליפול? מה שייכת הממשלה למלחמה? עכשיו יש שאלה מי אחראי, יישבו על זה הרבה", הוסיף, "אנשים שכנראה ירוויחו הרבה כסף יותר מהתקציב של ׳תקומה׳, ללכת לבוחר? אחרי שוועדת החקירה תסיים ב 2028".