בשל התבטאויותיו של מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש מאמש, ובהם האשמת ישראל בהפרת החוק הבינלאומי — הודיע יו״ר הכנסת אמיר אוחנה על ביטול פגישתם שתוכננה להמשך היום (שישי).

"גוטרש השתיק את ארדן": העימות מביקור משפחות החטופים באו"ם | האזינו
מזכ"ל האו"ם דרש הפסקת אש; בישראל תקפו: "הגיע לשפל מוסרי חדש"

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה: ״ביטול הפגישה לא הגיע בוואקום. התכוונתי לנסות ולשכנע, כמו גם למסור לידיו ספר שהכנו בכנסת, המתעד בתמונות דוממות את ה-7.10. אך אתמול הוא קרא שוב למדינת ישראל לחדול מהלחימה, ומתח עליה ביקורת ׳גם אם חמאס עושה שימוש במגנים אנושיים׳. יש גם מקרים אבודים וקווים אדומים. לא אלבין את גוטרש".

בתוך כך, אוחנה נאם היום בצהריים בבניין האו״ם במסגרת דיון של איגוד הפרלמנטים הבינלאומי בנושאי שלום וביטחון ודיפלומטיה פרלמנטרית. עם תחילת נאומו באו״ם, נטשו נציגים של מדינות ערביות ומוסלמיות את הדיון.

בנאומו אמר יושב-ראש הכנסת אוחנה, בהתייחסו בין היתר לסערת ביטול הפגישה: ״באפריל 1903, יותר מ-50 יהודים נשחטו, נטבחו ונרצחו בעיר קישינב, רק על היותם יהודים. זה לא קרה בוואקום. באוגוסט 1929, 233 יהודים נשחטו, נטבחו ונרצחו בערים חברון וצפת, על אדמת ארץ ישראל, רק על היותם יהודים. זה לא קרה בוואקום. בין השנים 1939-1945, 6 מיליון יהודים נשחטו, נטבחו, נרצחו והומתו באמצעות גז, רק על היותם יהודים. זה לא קרה בוואקום. בשבעה באוקטובר 2023, יותר מ-1,200 יהודים נשחטו, נטבחו, נרצחו, נאנסו, נשרפו ונחטפו, רק על היותם יהודים. זה לא קרה בוואקום. זה קרה בגלל מאות שנים של שנאת יהודים: אפילו במוסד הזה, האו״ם. רק שבפעם הזו - יש לנו מדינה משלנו. יש לנו את צבא ההגנה לישראל. הפעם אנו נכה בחזרה. נשבענו שלעולם לא ניתן לאף אחד לקחת את חיי אחיותינו ואחינו מבלי שיצפה לתגובה. העולם חייב להבין שהימים בהם היינו חסרי בית - נגמרו.  לישראל, כמו לכל מדינה אחרת, יש את המחויבות להגן על אזרחיה. צבא ההגנה לישראל ישמור עליהם מכל משמר. כשאמרנו ״לעולם לא עוד״ התכוונו לזה. מה לגבי העולם?״