בקבינט המלחמה הגיעו לקונצנזוס שדרישות חמאס הן מגוחכות, לא ריאליות, ולכן לא יהיה טעם לנסוע לשיחות במצרים עד שלא יהיה צמצום דרך המתווכים, כך לפי דיווח הערב (שישי) בחדשות 12. 

איזנקוט צדק? יכול להיות שזאת הייתה הטעות המרה של קבינט המלחמה
חמאס דרש את הפסקת המלחמה, והתרברב: "הקואליציה של נתניהו תתפורר״

התשובה הישראלית שהתגבשה בכתב כללה מספר עקרונות:

  • חזרה למסגרת של הבנות מתווה פריז, להוציא מהמסמך את כל הדרישות של חמאס שלא קשורות לנושא כגון הר הבית ותנאי הכליאה של המחבלים בבתי הכלא.
  • התעקשות ישראלית על מפתחות של "שחרור הומניטרי" בשלבים הראשונים.
  • דחיית השחרור של האסירים הכבדים בשלבים הבאים של העסקה בתמורה להחזרת החיילים והגברים מכיתות הכוננות.

עוד דווח כי בחלק האחרון של הדיון התגלע וויכוח בתוך קבינט המלחמה, כאשר גדי אייזנקוט ובני גנץ רצו לשלוח את העמדה הרשמית כתובה למתווכות קטאר ומצרים, ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שלפני שהעמדה הרשמית תימסר בכתב היא צריכה לעבור דרך הקבינט המורחב. זאת ועוד, ישראל דורשת מהמתווכות ללחוץ על חמאס למנות גורם אחר לניהול המו"מ, משום שיחיא סינוואר מנותק קשר כבר 11 ימים.

בתוך כך, דובר התקשורת של הג'יהאד האיסלאמי מסר לרשת אל גז'ירה: "התכוננו לקרב ארוך, ונמשיך להתמודד עם התוקפנות, ונתניהו ייכנע לתנאי ההתנגדות. הכיבוש לא השיג אף אחת ממטרותיו ולא שיחרר אף אסיר באמצעות קרבות. את רפיח יהיה קשה לכבוש, והפסקת התוקפנות היא התנאי שלנו להשלמת כל עסקה".

כזכור, ביום שלישי האחרון ארגון הטרור הודיע כי דחה את מתווה עסקת החטופים שגובש בפסגה בפריז, וחזר לדרוש את עצירת הלחימה, ו"הסרת המצור על עזה". ההודעה יצאה זמן קצר לאחר שראש ממשלת קטר התייחס אליה, במהלך מסיבת עיתונאים עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בדוחא.