עידן בז'רנו, חתנו של החטוף לואיס הר ששוחרר במבצע הירואי יחד עם פרננדו מרמן, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM ושיתף בתחושותיו, על השמחה הגדולה וההתרגשות.

במבצע נועז ברפיח: החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר חולצו בחיים | כל הפרטים
השמש זרחה: סיפורה של משפחת ליימברג-מרמן שהתאחדה לאחר השבי

"אנחנו כרגע בשיבא, כל אחרוני המשפחה הקרובה הגיעו בדקות האחרונות. קיבלנו את ההודעות בערך בשלוש ורבע, איזה טלפון כזה מעט מלחיץ, ענינו. בצד השני היה הנציג של המשפחה ואמר לה במשפט אחד 'לואיס בידינו, פרננדו בידינו, תגיעו'", סיפר בפתח הריאיון. "ברבע לחמש בבוקר היינו פה, הכנות כאלה ואחרות, הוא היה בדיוק בבדיקות וברבע לחמש נפגשנו. פגישה מאוד מאוד מרגשת, חיבוק אמיתי, ענק, ארוך, הרבה דמעות זלגו בחדר הזה. וגם המשפחה טפטפה לאט לאט אז כל בן משפחה מתחילים מחדש, התרגשות והמולה. יש לי גם יום הולדת היום במקרה". 

בז'רנו נשאל האם לואיס הר סיפר על פעולת החילוץ המורכבת וענה: "הבנו ממנו שהייתה פעולה כלשהי, הוא לא ידע להגיד לנו פרטים גם לא ניסינו ללחוץ ולנסות להבין. אנחנו יודעים בפעימה הקודמת, בני המשפחה הקודמים חזרו והיה להם מאוד קשה לדבר. עוד הם הגיעו בפעימה, לא בפעולה הרואית כזו של הצבא. הם היו צריכים את הזמן, השקט שלהם, להבין איפה שהם נמצאים. להגיע מרפיח לגבולות ישראל, מאמין שהנחיתה הייתה מרגשת ביותר. מספיק לראות אותם, את השמחה, זה מספיק להבין מה עובר עליהם".

עוד הוסיף: "שום מושג לא היה לנו, גם לא הקלוש ביותר. כל אחד היה עסוק בענייניו השוטפים בנושא השבויים והחטופים, ופשוט קיבלנו את הטלפון הזה בלי הכנה מוקדמת. יש טלפונים שאני מוכן לקבל בלי הכנה. הם אמרו לי כמה הם התגעגעו, כמה הם שמחים ויותר דרשו בשלומינו ופחות דיברו על עצמם, מה קורה עם כל אחד ולראות שכל בני המשפחה בסדר. בעוד אנחנו מדברים ראיתי את קלרה צועדת פנימה לבית החולים, מאמין שהם נפגשו. הם רזים, חיוורים, מותשים, אבל חיוך שמסביר הרבה ואומר הרבה". 

לסיום, אמר: "יש לנו מסורת ביחד עם לואיס וכל הילדים והנכדים שכל שנה ביום הולדת שלו אנחנו יוצאים לחופשה בוילה, אם נצליח לממש את התוכניות גם השנה זה יהיה אחד מימי ההולדת הכי שמחים שהיו לו. לראות שהם בריאים נפשית ופיזית ומקסימום נחכה עם השמחות שלנו לתקופה טיפה יותר שמחה במדינה בכלל, זה שהיום אנחנו בצד השמח זה לא אומר שאנחנו בצד המנצח - יש 134 חטופים ואנחנו לא יודעים מה המצב שלהם וחייבים להמשיך להילחם ולהחזיר אותם הבייתה, לשאוף לפעימה ולהסכמים. אנחנו נמשיך להיות בהצהרות, חלק מהמשפחות האלה שכבר הפכה למשפחה אחת גדולה שכולם עם משימה אחת, להחזיר את כולם הבייתה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM