בריאיון ל"כיכר השבת", הציג השר יעקב מרגי ממפלגת ש"ס מתווה גיוס חדש, שלדעתו צריך להתקיים במדינה. על פי מתווה השר, אלו הלומדים תורה - ימשיכו ללמוד. אלו שלא לומדים תורה, שלדבריו "יש הרבה" - יגויסו. "הצבא יודע כמה אחוז לומדים וכמה אחוז לא", קרא השר.

בושה וחרפה: בריטניה הטילה סנקציות על לוחם צה"ל שנפצע בעזה ונלחם בשעה זאת

"אין ספק שהכלים להתמודדות עם חוק הגיוס שונים מבעבר. אתה שומע את כמות הנופלים, מבקר במחלקות השיכון. יש לעשת מעשה. יש צורך בחברה הישראלית לראות את החברה החרדית משתתפת במאמץ", אמר במהלך הריאיון, וטען: "אפשר לתווך בין הצדדים. עולם התורה לא מאוים ע"י הצבא. אין צורך לפגוע אף בלומד תורה אחד. בחברה החרדית יש פוטנציאל גדול מאוד לגיוס, שלא ממוצה. זה אינטרס של הצבא ואינטרס של החברה החרדית".

הוא הסביר: "הצבא צריך להקים אגף יהודי ייחודי במשרד הביטחון לגיוס אלו שלא לומדים תורה בחברה החרדית, ויש כמות גדולה שזה יהיה רוויה לצבא. הצבא לא מסוגל לקלוט את כולם. אפשר להביא מסה גדולה של צעירים מהחברה החרדית. לא מדבר על שבאבניקים ולא על אחרים, חרדים שחור לבן. אם תגיד לצבא שאתה מביא לו עכשיו 600-7000 מתגייסים אשר לא לומדים תורה בשנה - הוא יהיה מאוד מרוצה".

עוד הוא סיכם: "אני יכול לומר חד משמעית שאני לא יכול לשכנע שום אמא שבנה בחזית למה אותו נער חרדי לא התגייס. הצבא יודע כמה אחוז לומדים מהשנתונים החרדים וכמה לא".