פרקליטות המדינה הגישה אתמול כתב אישום חמור נגד אזרח ערבי בשם רמי חביבאללה אשר מיוחס לו בין היתר כי העביר סכומי כסף לעמותת "ח'יר אומה" בטורקיה השייכת לחמאס, כך דווח הערב (שני) בכאן 11. על פי כתב האישום, הכסף הועבר דרך פעיל בארגון חמאס בשם עבד אל-ג'אבר שלבי שגר בטורקיה ומנהל את העמותה.

על פי הדיווח, עמותת "סיוע 48", הזרוע החברתית של התנועה האסלאמית - שמפלגת רע"ם היא הזרוע הפוליטית שלה - העבירה סכומי עתק לעמותת הקשורה לחמאס בטורקיה דרך פעיל החמאס עבד אל-ג'אבר שלבי. בשנת 2021 בלבד העבירה העמותה קרוב ל-400 אלף שקלים לעמותת "ח'יר אומה". על מעשים דומים הועמד לדין רמי חביבאלה אתמול על פי חוק המאבק בטרור. הוא הואשם במגע עם סוכן חוץ ובעבירת איסור פעולה ברכוש טרור על פי חוק המאבק בטרור. כעת ידוע כי תנועת האחות של מפלגת רע"ם ביצעה את אותן הפעולות.

מעמותת "סיוע 48" נמסר בתגובה: "ככל הנראה העיתונות מחליטה להוציא עמותות מחוץ לחוק ללא ידיעת משרד הביטחון. ככל שידוע לנו, ועל פי בדיקות מתמידות שאנחנו מבצעים, עמותת "חיר אומה" איננה עמותה מוכרזת מטעם משרד הביטחון. ההעברות נעשו בהתאם לחוק ולכללים באישור הרשויות והבנק. העמותה פעלה וממשיכה לפעול אך ורק לטובת הנזקקים ולפי החוק. ממשיכים בהענשת רע"ם ובמי שקשור אליה בשל עמדותיה הפוליטיות".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית חה"כ קרויזר מסר בתגובה: "לאחר שעמותת הטרור "סיוע 48" שמתחזה לעמותת סיוע חברתית תמימה של מפלגת רע"מ- חמאס העלימה בעבר ראיות על תמיכת חבריה בשאהידים, ואף פורסמו התחקירים על קשריה ההדוקים עם ארגוני טרור- שוב מתגלה כי הזרוע האזרחית חמאסית של מפלגה ערבית בכנסת ישראל שאף הייתה שותפה בכירה עד לא מזמן בממשלת לפיד בנט- העבירה כספים לחמאס טורקיה שפועל על אדמת צורר היהודים ארדואן. מקומם של נציגי כנופיות הטרור הערביים שמממנים את הצורר החמאס-נאצי בבתי הכלא הביטחוניים ובוודאי שלא בכנסת ישראל".