חה"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) שוחח היום (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM בנושא הזירה הצפונית, היחסים בין ארה"ב לישראל לאחרונה והקריאות לעריכת בחירות.

בשל אירועי השבעה באוקטובר: הנשיא הרצוג יעניק אות לגבורה אזרחית
"עיוות ערכי ומוסרי": מרד בליכוד - שר ושני ח"כים במכתב דרמטי לנתניהו

לדבריו: "אלו ימים של מלחמה, לפעמים בשורות מדהימות כמו מבצע חילוץ הירואי ולצערנו לפעמים גם 'הותר לפרסום'. ימים לא פשוטים אבל אנחנו ננצח, אין לנו דרך אחרת". 

בהמשך, התייחס לזירה הצפונית מול החזבאללה ואמר: "מלחמה זה המשך ניהול מדיניות רק באמצעים אלימים. אם אפשר להגיע להסכם בדרכים מדיניות שאנחנו רוצים אותם אז כך יהיה. אם תהיה מלחמה אז אנחנו ננצח בה וגם אחרי מלחמה זה ייגמר באיזשהו הסדר. אם אפשר להגיע לזה לפני מלחמה שתכאב לנו ולחזבאללה יותר אז עדיף".

בנושא היחסים המורכבים בין ישראל לארה"ב טען: "בטחון מדינת ישראל חשוב לאמריקאים, מצד שני זה משית עלינו איזשהי חובה לא להתעלם מהבקשות של גדולת ידידתינו ויש פה אילוצים. כל עוד אנחנו לא מעצמה בסדר גודל עולמי זו המציאות. אני ממליץ בחום לכל מי שמזלזל בהם או במנהיג שלהם שיחשוב אם הוא תורם לבטחון המדינה או לא".

עוד הוסיף על הקריאות לבחירות: "אנחנו לא הצטרפנו לממשלה כדי להוביל בחזון האזרחי של הממשלה הזו, הצטרפנו לממשלת חירום ולהשפיע על המלחמה ועסקאות לשחרור חטופים. מתוך ישיבות הסיעה סקרים לא מובילים אותנו ואני גם לא רואה בחירות באופק ואני חושב שלא נכון לעשות בחירות עכשיו, אחרי שהמצב יתייצב אז בהקדם האפשרי. אני רוצה לתת לנתניהו את הקרדיט שהוא לא מושך את המלחמה סתם, המטרה היא להחזיר את הביטחון וגם אם יש מחלוקות על הדרך אני נותן את הקרדיט לכל המעורבים שהביטחון של ישראל לנגד עיניהם. כשהמצב יתייצב יהיה אפשר לסכם על תאריך לבחירות".

בסיום דבריו, התייחס לחוק הגיוס ואמר: "נושא הגיוס זה פצע מדמם בחברה הישראלית, מה שהיה לא יהיה. אי אפשר להעמיס עוד על הציבור שגם ככה משרת".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברח"ד