יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התראיין היום (שלישי) ב-103FM, והביע תמיכה בחילוט כספי החמאס שמיועדים לרשות: "אנחנו נמצאים בזמן מלחמה. תקופת מלחמה זה מצב משפטי, ממשלה מכריזה על מצב מלחמה ובמצב כזה יש כללים מאוד מאוחדים. בנק פלסטין, שפעל ברצועת עזה, בין היתר גם חמאס החזיק שם חשבונות והשתמש באותו בנק לצרכיו, ולכן אין שום סיבה שמדינת ישראל לא תפעל לחילוט אותם כספים ונשתמש בהם לטובת המפונים מצפון או מדרום". 

דרמה של הרגע האחרון במשלחת המו"מ לקהיר: נתניהו מעוניין להפיל את העסקה?
"החיילים הלכו אחריך בעיניים עצומות": רב סרן במיל' יאיר כהן שנפל בעזה הובא למנוחות

עוד הוסיף בנושא כי "יש הרבה שימושים לכסף הזה. במצב מלחמה ועצם העובדה שחמאס החזיק שם חשבונות מאפשר לנו מבחינה משפטית חילוט של אותם כספים". 

ליברמן התייחס לקמפיין שלטי החוצות הלא שגרתי, שנושא את הכיתוב "מי מפחד מאיווט בקבינט?": "אין לי מושג מי עומד מאחוריו. שלחו אליי כל מיני חברים וידידים, לא יודע מי האנשים, ניסיתי לבדוק מי עומד מאחורי זה. לפחות את השמות שראיתי אני לא מכיר ומעולם לא שוחחתי איתם. אני מניח שלו אנחנו היינו שמים תמונה אז היינו שמים תמונה יותר נחמדה".

תקיפת מחסן אמל"ח בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

בנוגע לשיחות המשא ומתן בקהיר, יצא ליברמן נגד המצרים והקטרים: "גם קטאר וגם מצרים הן לא הפתרון, הן חלק מבעיה. הם מייצרים בעיה ואחר כך מנסים כאילו לתווך. לא הייתה שום סיבה להסכים להעברה של כסף קטארי לרצועת עזה, אין שום סיבה שאנחנו נאפשר לשחקנים האלו לשחק משחק כפול. כולם משחקים משחק כפול ואנחנו מאפשרים את זה. 

אני התפטרתי במחאה על ההחלטה להעביר כסף, ההחלטה על מדיניות ההסדרה התקבלה בישיבת קבינט ב־13.11.18, ב־14 בנובמבר התפטרתי. נכון שאחרי באה ממשלת בנט ולפיד, והם המשיכו עם אותה מדיניות לצערי, אבל אתה לא יכול להיות דובי לא לא, לא לשבת לא בממשלה הזו ולא בממשלה הזו.

ראש ממשלת קטר, השייח' מוחמד בן עבד א-ת'אני (צילום: REUTERS/Imad Creidi)
ראש ממשלת קטר, השייח' מוחמד בן עבד א-ת'אני (צילום: REUTERS/Imad Creidi)

יש רגעים שאתה צריך לעמוד על העקרונות שלך ולפעמים צריך גם להתגמש. לא הייתי שר הביטחון, התמקדתי באתגר הכלכלי, השאירו אדמה חרוכה, וכשעזבתי את משרד האוצר השארתי עודף בקופה. לכן בתקופתי כשר האוצר התמקדתי בשיקום. אבל אני חושב שמלכתחילה כל מדיניות ההסדרה הייתה כניעה לטרור. כל המפגשים שלי עם נציגי העולם הערבי חזרתי לאותה נקודה, תפסיקו לשחק משחק כפול, בסוף גם אתם תשלמו את המחיר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.