לפי ראש המל"ל לשעבר יעקב נגל, ניצחון מוחלט הוא עמידה מחאה במטרות המלחמה, כפי שהגדיר הקבינט: חיסולו של החמאס כארגון צבאי, שלטוני ואזרחי ברצועה במקביל לחיסול ו/או תפיסת כל מנהיגיו וכל אלו שהשתתפו בטבח של ה-7/10. השגת מטרות אלו תתבצע במקביל להחזרת כל החטופים והגופות המוחזקים ברצועה.

עם מיליונים במזומן ומבחר בשמים: תיעוד מתוך החדר של סינוואר מתחת לאדמה | צפו
ניצחון מוחלט? גיורא איילנד מזהיר את נתניהו שזה עלול להתפוצץ לנו בפנים

לאחר מיצוי הניצחון המוחלט (חלקו, כמו פגיעה בכל המעורבים בטבח, יכול לקחת שנים ולכן אינו תנאי להגעה לניצחון מוחלט), ניתן לעבור למצב בעזה ״ביום שאחרי״ והוא: שליטה ביטחונית מלאה של ישראל בגבול ובמעברי הסחורות פנימה והחוצה, והתנתקות אזרחית מלאה. 

המשמעות היא פירוז מלא של עזה וחיסול יכולות התת-קרקע וייצור/הברחת האמל״ח. לצה״ל ולשב״כ יהיה חופש פעולה מלא להיכנס ולצאת מעזה, על מנת לטפל באיומים תוך כדי היווצרותם, כמו שנעשה כיום באיו״ש.

כזכור, ראש המל"ל לשעבר גיורא איילנד אמר בשיחה אמש עם מעריב כי "הקביעה של נתניהו שצריך להגיע ל'ניצחון מוחלט' היא בעייתית. הצבא חוטא לתפקידו אם הוא לא שואל שאלות קשות ועושה בירור, ולדעתי הוא לא עושה וזה חמור מאוד".

לדברי איילנד, הגישה שמציג לאחרונה באופן פומבי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה "אסור לעצור עד לניצחון מוחלט בעזה" עלולה להתגלות כבעייתית, משום שמדובר במושג שתוכנו לא הובהר לדרג הצבאי ושמשמעותו עלולה להוביל ל"ניצחון פירוס", בלשונו, כזה שמחירו גדול מהישגיו.