ראש חטיבת הדיפלומטיה הדיגיטלית במשרד החוץ, דוד סרנגה, נזף היום (רביעי) באונר"א, לאחר שהסוכנות הביעה "דאגה" מהתמרון הקרקעי המסתמן ברפיח. 

הפור נפל: למרות המלצות צה"ל - ישראל בדרך לפרק את אונר״א
ישראל נגד מנכ״ל אונר״א: ״לא ידעת שחופרים? תבדוק את חשבון החשמל שלך״

"אחרי שמחבלי חמאס פרצו לבתינו ושחטו את ילדינו, אין לכם שום זכות להגיב לגבי איך אנחנו מגיבים. לאחר שנים של סיוע ועזרה למחבלים של חמאס, אין לכם זכות להגיד כיצד אנו מגיבים. אחרי שעמדתם מנגד כש-12 מהעובדים שלכם רצחו, אנסו וחטפו ישראלים, אין לכם שום דבר לומר על איך אנחנו מגיבים. לאחר שהעלמתם עין בזמן שמאות מעובדיכם שיבחו את הטבח בחמאס בצ'אטים של קבוצות עבודה, אין לך זכות לומר כיצד אנו מגיבים. לאחר שהתעלמתם מ-1,200 העובדים שלך שיש להם קשרים עם הג'יהאד האיסלאמי וחמאס, אין לכם שום זכות להגיד איך אנחנו מגיבים. בכבוד רב, ישראל". 

זוהי איננה ההתנגשות הראשונה בין הצדדים. כזכור, הנציב הכללי של סוכנות אונר"א פיליפ לזאריני טען בתגובה לחשיפת תשתיות חמאס במטה המרכזי של הסוכנות בעזה כי הם "לא ידעו מה נמצא מתחת בעזה".

מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

בתגובה, החשבון הרשמי של מתאם פעולות הממשלה בשטחים ברשת X פרסם בתגובה חריגה התייחסות לטענות והביך פעם נוספת את הסוכנות. "ידעת. חפירת מנהרה אורכת יותר מארבע חודשים. הזמנו בכירים באו"ם לראות, ובפגישות קודמות איתך ועם גורמים אחרים, התרענו על השימוש של חמאס במטה של אונר"א. בחרת להתעלם מהעובדות כדי שתוכל מאוחר יותר לנסות ולהכחיש אותן".