מלחמת חרבות ברזל: שר התפוצות עמיחי שיקלי שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו בנוגע להתפתחויות האחרונות במלחמה בעזה.

גם אם סינוואר יחוסל: זו "הפצצה המתקתקת" שמטרידה את ישראל| רן אדליסט
המשלחת הישראלית שבה מקהיר - זו ההצעה שקיבל חמאס

בפתח השיחה אמר: "המוטיבציה להשיב את האנשים שלנו הביתה היא מוטיבציה עילאית, המחויבות היא מוחלטת. אני חושב שראינו ביטוי לעוצמת המחויבות של מדינת ישראל, ממשלת ישראל, כוחות הביטחון, איזה סיכונים מוכנים לקחת כדי להביא את האנשים האלה הביתה חזרה. יש פה מלחמה שבה חמאס צריך דבר אחד כדי לנצח, לשרוד".

"חמאס יעשה הכול כולל הכול כדי להחזיק מעמד, וככה גם השותפות שלו, כולל קטאר", המשיך. "לכן אם הולכים לעסקת סלאמי כזו, של לעצור את הלחימה לחודשיים ולהתחיל לטפטף לפה אנשים, יש פה סיכון אדיר לכלל אזרחי מדינת ישראל, זו יכולה להיות עסקה רעה מאוד. יש הבדל בין חייל במשימה לבין אזרח שנחטף מביתו, וחייל שנחטף במשימה צבאית זה אירוע אחד, גם אז אנחנו מחויבים להשיב אותו הביתה, והמחויבות פה ברמה אחרת".

"אני חושב שיש גמישות, גם פעם קודמת שהייתה עסקה ישבנו, ואני מדבר על עצמי גם, הקשבתי לכל אחד מהדוברים בקשב רב, אני גם לא יודע לומר מראש מה עמדתי. אני לא אומר 'לא' גורף. אם אנחנו הולכים לעסקה שבקצה שלה הגדודים ברפיח לא מטופלים הסיכון לאזרחי ישראל, אנחנו לא מנצחים את המלחמה. אנחנו דיברנו על חיסול חמאס, לנצח את המלחמה מבחינתי זה להיות או לחדול, כמה שזה יישמע מוזר", הוסיף.

משפחות החטופים לפני צאתם להאג (צילום: מתן וסרמן)

לאחר מכן אמר: "אני סומך מאוד על ראש הממשלה, אני רואה את הניסיון שלו שבא לידי ביטוי ואני גם סומך עלה אנשים האחרים שנמצאים שם, על הרמטכ"ל שלנו, יש לנו נבחרת בתוך הקבינט מלחמה, וגם בקבינט הרחב - יש פה אנשים שהם מספיק מנוסים עם הבנה והם לא ילכו לשום דבר מופקר. גם חשוב שבתוך הציבור יבינו שיש צעדים שעושים שמשחקים לידיים של חמאס".

"אני חושב למשל, הדבר שראינו שרץ מהר מאוד, אתה רואה שלוקח פחות או יותר רבע שעה מרגע שחוסמים את איילון זה מיד מגיע אליהם לרשתות", המשיך.

"יש מגוון אירועים שמתקיימים ויש פוליטיקאים, מלפיד ואחרים, מדברים על היום שאחרי, יש כאלה שחושבים שהתיישבות וביטחון זה דברים שיש להם זיקה וחשיבות, ויש כאלה שהחלום שלהם שברגותי יבוא והם תולים בו תקוות לעתיד ישראל ולא למדו שום דבר מהחודשים האחרונים", הוסיף לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm