במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים לדיווחים ב"וושינגטון פוסט" על כך שממשל ביידן וקבוצה נוספת של מדינות במזרח התיכון עומלות בימים אלו על תוכנית מפורטת ומקיפה לכינון שלום ארוך טווח בין ישראל והפלסטינים, לרבות לוח זמנים מסודר להקמת מדינה פלסטינית, כך שיהיה ניתן להכריז על התוכנית כבר בשבועות הקרובים.

מאחורי גבה של ישראל: תוכנית העל להקמת מדינה פלסטינית יוצאת לדרך | דיווח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לתוכנית האמריקאית: "לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו: מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל. מדינה פלסטינית זה איום קיומי על מדינת ישראל כמו שהוכח ב7 לאוקטובר, כפר סבא לא תהיה כפר עזה! אדרוש היום בישיבת הקבינט המדיני בטחוני לקבל החלטה ברורה וחד משמעית הקובעת שישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית ולהטלת הסנקציות על למעלה מחצי מיליון מתיישבים. אני מצפה לתמיכה ברורה מראש הממשלה נתניהו, בני  גנץ, גדי אייזנקוט וכל השרים".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ הגיב גם הוא לדיווח: "הרצחת וגם ירשת?! להקים מדינה פלסטינית אחרי טבח השבעה באוקטובר זו חרפה מוסרית וגם סכנה אדירה לקיומה של ישראל. לא יקום ולא יהיה! בחודשים האחרונים מתמודד צה"ל עם מעצמת טרור ביהודה ושומרון מטרים ספורים מנתניה, כפר סבא ותל אביב. הקמת מדינה פלסטינית תהפוך את כפר סבא לכפר עזה ואת מודיעין לבארי. לא מתקבל על הדעת שדווקא בת הברית של ישראל תתן פרס וזריקת עידוד לרוצחי ואונסי נשים וילדים שקמו נגד העם היהודי ומדינת ישראל רק לפני 4 חודשים. על ממשלת ישראל להודיע באופן מוחלט כי היא דוחה ומתנגדת לכל מהלך כזה עוד היום. האחריות רובצת על כתפיו של ראש הממשלה והשרים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״הכוונה של ארה״ב יחד עם מדינות ערביות נוספות להקמת מדינת טרור לצד מדינת ישראל היא הזויה וחלק מהקונספציה השגוייה שבצד השני יש פרטנר לשלום. אחרי ה-7 באוקטובר ברור יותר מאי פעם אסור לתת להם מדינה. כשאנחנו בממשלה לא תקום מדינה פלסטינאית״.

ח"כ דני דנון: "יש כאלו בעולם שעדיין לא הפנימו את המשמעות של ה-7.10. מדינת טרור בחצר האחורית שלנו - לא תהיה".

מהאופוזיציה התגובות לא איחרו להגיע אף הן; יו״ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה, ח״כ זאב אלקין: "לא יקרה! ‏הקמת מדינה פלסטינית משמעותה הקמת מדינת חמאס, שינצח בכל מערכת בחירות שתהיה שם. ‏צעד זה יביא לסיכון חזרת אירועי 07.10 כבר על כל הארץ כולה.
‏אף אחד לא הציע בזמנו לארצות הברית בעקבות אירועי 11.09 להקים מדינת אל-קאעידה לאורך הגבול עם ארה״ב. הציבור הישראלי לא יתן לזה לקרות!".