שר החוץ ישראל כ"ץ ינאם בוועידת מינכן לביטחון ויבקר לראשונה בגרמניה - לאחר שנמנע מכך במהלך חייו: "אעשה הכל למען ביטחון ישראל, הבטחת עתידנו והשבת החטופים", אמר השר.

המגעים לעסקת החטופים: ראש הCIA נפגש בישראל עם רה״מ וראש המוסד
ניצל מחיסול בשבוע שעבר ועכשיו נסגר החשבון: צה"ל מאשר - זה הבכיר שחוסל בחיזבאללה

כ"ץ ימריא הערב (חמישי) לגרמניה, שם יישא מחר נאום מרכזי בוועידת הביטחון של מינכן. בדבריו ישים השר כ"ץ דגש על זכותה של ישראל להגנה עצמית עד להשגת יעדי המלחמה ויאמר כי "זאת לא רק המלחמה שלנו, אלא של כל העולם החופשי מול האסלאם הרדיקלי וציר הרשע בהובלת איראן".

כמו כן, השר יתקוף בחריפות את תופעת האנטישמיות וההסתה הקשה נגד היהודים ומדינת ישראל, וידרוש מכלל הממשלות לפעול בתקיפות נגד התופעה.            

במהלך הוועידה יחשוף כ"ץ חוברת מיוחדת שהוכנה במשרד החוץ המפלילה את אונר"א במעורבות בפעילות הטרור של חמאס וידרוש מהקהילה הבינלאומית שלא לפעול באמצעות אונר"א, אלא באמצעות גופים אלטרנטיביים.

לאורך חייו השר כ"ץ נמנע מלבקר בגרמניה, לאחר שהוריו, מאיר ומלכה כ"ץ ז"ל, שרדו את זוועות השואה.

במהלך ביקורו יפגוש כ"ץ את סגן קנצלר גרמניה, רוברט האבק, ומנהיגים נוספים.

בהמשך יישא השר נאום מול מנהיגים זרים באירוע במעמד חטופים ששבו מהשבי ובני משפחות החטופים, במטרה להמשיך במאמצים לגיוס לחץ בינלאומי לשחרור כל החטופים משבי חמאס.

לאחר מכן המשלחת הישראלית בראשות השר כ"ץ, ביחד עם המשלחת הישראלית בראשות נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, יקיימו קבלת שבת משותפת עם משפחות החטופים.

שר החוץ כ"ץ אמר כי "כל חיי לא הייתי מסוגל לדרוך על אדמת גרמניה. גדלתי בבית של ניצולי שואה. אימי מלכה ז"ל שרדה שבעה מחנות וצעדה בצעדת המוות. אבי ז"ל קפץ מהרכבת בבודפשט ונתפס. לא יכולתי לשאת את המחשבה שמהאדמה הזו יצאו משמידי עמי. אבל דווקא כעת, בעת הזו, אני רואה חשיבות להתיר את שבועתי ולנסוע לכנס הביטחון במינכן. אעשה הכל למען ביטחון ישראל, הבטחת עתידנו והשבת החטופים".