45% מהישראלים מתנגדים להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לשגר משלחת ישראלית לשיחות בקהיר על עסקת חטופים. כך עולה מסקר מעריב שיפורסם במלואו מחר. 

דרמה של הרגע האחרון במשלחת המו"מ לקהיר: נתניהו מעוניין להפיל את העסקה?
בדרך להסכם בין ישראל וחמאס? גורמים רשמיים: התקדמות במגעים לעסקה חדשה

הסקר נערך על רקע החרפת צעדי המחאה של המטה שמאגד את רוב משפחות החטופים ולאחר שלא נרשמה בימים האחרונים פריצת דרך במגעים לעסקה עם חמאס. מהתוצאות עולה כי כמעט מחצית מהציבור הישראלי – 45% - סבור שהחלטת נתניהו שלא לשגר משלחת ישראלית לשיחות ההמשך במצרים הייתה שגויה, בעוד 33% סבורים שההחלטה הייתה נכונה. 22% מהמשיבים ענו שאינם יודעים.

בחלוקה לפי כוונת הצבעה, הפער בין תומכי הליכוד לתומכי יש עתיד והמחנה הממלכתי בשאלה הזו ברור מאוד. בקרב תומכיו של נתניהו רוב גבול מאוד של 72% השיבו כי הם תומכים בהחלטתו, ורק 8% ענו שהם מתנגדים. 20% מתומכי הליכוד ענו שאינם יודעים. בצד השני של המתרס הפוליטי התמונה הפוכה לחלוטין: 81% ממצביעיו של יאיר לפיד ו-66% ממצביעיו של בני גנץ התנגדו להחלטת נתניהו, רק 11% ו-20% (בהתאמה) תמכו בה. בקרב תומכי יש עתיד 8% ענו שאינם יודעים ובקרב תומכי המחנה הממלכתי 14%.

הערב דווח ברשת "אל ערביה" הסעודית כי חמאס דחה הצעה ישראלית לשחרור 1,500 מחבלים תמורת כל החטופים שבשבי חמאס. זאת, לאחר ששר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר כי הוגשה לחמאס הצעה משותפת של המדינות המתווכות, כתגובה לתשובה של חמאס שבה היו "סעיפים שלא ניתן לקבלם". בלינקן הדגיש: "יש בעיות רציניות במשא ומתן אך ניתן להגיע לעסקה".

הסקר המלא – הכולל את תמונת המנדטים המעודכנת ובה שינויים משמעותיים יחסית בהשוואה לסקר המקביל בשבוע שעבר – יפורסם מחר במעריב.

הסקר בוצע אתמול והיום על ידי "לזר מקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il וענו עליו 515 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים. טעות הדגימה המירבית עמדה על 4.3%.