ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (בין חמישי לשישי) לקריאה שנשמעת לאחרונה מצד מספר גורמים, בראשם ארה"ב, להוביל להקמת מדינה פלסטינית. "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים", הדגיש נתניהו. 

"להכין את צה״ל למתקפת פתע": סיר הלחץ בגבול הצפוני לקראת פיצוץ?
נתניהו מותקף: "לשכתו מקדמת הצעה אנטי דמוקרטית, שיטפל קודם בשותפיו"

עוד הבהיר: "ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום". הודעה זו מטעמו של נתניהו, יצאה זמן קצר לאחר שקיים שיחה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שנמשכה כ-40 דקות. 

נושאי השיחה בין השניים נגעו למו"מ בעניין החטופים בהמשך לפסגת קהיר, המשך הלחימה של צה"ל בדגש על רפיח והכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. מהבית הלבן נמסר שהנשיא ביידן אמר לנתניהו כי הוא מחויב לעבוד למען שחרור החטופים "בהקדם האפשר".

הנשיא האמריקאי אף הוסיף כי "מצב החטופים מזעזע אחרי 132 ימים בשבי חמאס". עוד נמסר מטעם הבית הלבן כי "הנשיא העלה את המצב ברפיח, וחזר על עמדתו כי אין להתקדם במבצע צבאי ללא תוכנית ניתנת לביצוע שתבטיח את שלומם של האזרחים ברפיח".

תיעוד מרגעי הפיצוץ במפעל באיראן. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

קודם לכן, תקף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את הניסיון לקדם הקמת מדינה פלסטינית, דווקא לאחר הטבח הרצחני שאירע בחודש אוקטובר האחרון. "לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו: מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים", ציין והוסיף: "המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל. מדינה פלסטינית זה איום קיומי על מדינת ישראל כמו שהוכח ב7 לאוקטובר, כפר סבא לא תהיה כפר עזה".