מלחמת חרבות ברזל: נשיא המדינה יצחק הרצוג ביצע היום (שישי) פגישה חשאית עם ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד עבד אל-רחמן אל-תאני בשולי וועדת הביטחון במינכן בגרמניה.

פעילות צה"ל בביה"ח נאצר: נמצאו תרופות עם שמות חטופים ישראלים עליהן
פיגוע בדרום: ישי גרטנר בן ה-23 נרצח יחד עם אדם נוסף, המחבל חוסל

במהלך הפגישה דנו השניים בשחרור החטופים בשבי החמאס. בכיר ישראלי מסר, כי המדינה סבורה שחמאס יפגין גמישות בנוגע לדרישותיו בימים הקרובים.

כזכור, ראש הממשלה הקטארי הדגיש בסוף חודש שעבר, כי "השלב הנוכחי של שיחות המשא ומתן עשויות להוביל להפסקת אש קבועה בעתיד", כשהבהיר ש"ההסלמה הנוכחית ברצועת עזה לא תוביל להתקדמות בכל הנוגע להחזרת החטופים הנמצאים בשבי החמאס". עוד אמר א-תאני "קטאר כלל לא צד לסכסוך הנוכחי, אנו שואפים לצמצם את הפערים בין הצדדים".

הפגנה נגד קטאר בלונדון, מלחמת חרבות ברזל (צילום :דימיטרי קראסיק)

בהמשך טען: "אני שומע הרבה שיש לנו יכולת ללחוץ על חמאס, אך איננו יכולים לחזות את התגובה של חמאס. התפקיד שלנו הוא לתווך וללחוץ על שני הצדדים במילים ובפגישות ובהצעות. מעבר לכך - אנחנו לא חושבים שקטאר היא מעצמה שיכולה לכפות משהו על אחד הצדדים. אנחנו מנסים לגשר על הפערים. הדרך שלנו עבדה בעסקה הקודמת".

ראש ממשלת קטאר התייחס גם לביקורת שהשמיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשיב: "אני לא רוצה להגיב על הצהרה כזו. אנחנו לא מצפים שנתניהו יודה לנו. אנחנו חושבים שהתפקיד שלנו חשוב והוא הוכיח שאנחנו מביאים תוצאות ולא סתם מדברים או מנצלים זאת לצרכים פוליטיים".