יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, נשא היום (שבת) דברים באירוע "שבתרבות" שהתקיים בבאר שבע, ובמהלכו תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו עקב התנהלות הממשלה בזמן המלחמה. בר דוד הודיע כי ההסתדרות תצטרף למחאות ולהפגנות שיתקיימו בעתיד נגד הממשלה.

דיון "היום שאחרי": נתניהו התייחס למדינה פלסטינית, ואז התחיל הבלגן בקבינט
"בטלן גולה, עלבון לאינטליגנציה": בן כספית רותח על יאיר נתניהו

״צריך לשנות את מדינת ישראל מקצה לקצה כי אי אפשר להמשיך כך, זאת המשימה שלי לחודשים הקרובים", אמר בר דוד בפתח דבריו, "אנחנו חייבים בחירות, חייבים ריסטארט למדינת ישראל. צריך לקבוע תאריך מוסכם לבחירות, עד דצמבר השנה. אי אפשר להמשיך עם 120 האנשים שיושבים היום בכנסת שלא מייצרים עבורנו כמעט שום דבר וכלום. יכול להיות שיצטרכו לצאת פה לרחובות, ואני מקווה שלא נצטרך להגיע לגל מחאה כדי להביא לבחירות".

״עברנו את השנה הכי נוראית שהייתה בתולדות מדינת ישראל", הוסיף, "שנה של פילוג ושיסוי וקיטוב חברתי ומהפכה משפטית. מישהו הפך אותנו לאויבים זה לזה, שיסה מגזר במגזר, ובסוף הכתובת הייתה על הקיר".

לסיום אמר: "במקום להתעסק באויבים שלנו ובהתעצמות שלהם, התעסקו פה בטפל. ראש הממשלה לקח אותנו לקצה. יש רק מוצא אחד - בחירות. ראש הממשלה צריך קודם כל לקחת אחריות על מה שקרה וארח כך שיקבל את ההחלטות שלו. אני במקומו הייתי מתפטר".

בתגובה, נמסר מהליכוד: "בזמן מלחמות ישראל חברי ההסתדרות תמיד נרתמו יחד עם הממשלה למען העובדים והנפגעים. מביש שבעיצומה של מלחמה זו, כשכל העם משווע לאחדות, בחר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לעסוק בפוליטיקה קטנה שמפלגת את העם ומחלישה את המאמץ המלחמתי".