המחאה מתחדשת: ההפגנות נגד הממשלה התחדשו הערב (שבת) במספר מוקדים ברחבי הארץ. עם זאת, בארגון החלוקים הלבנים הודו כי הקמת במות בעת ההפגנות לא קיבלו את אישור המשטרה.

לקראת גל שביתות במשק? יו"ר ההסתדרות זועם על נתניהו: "יכול להיות שנצטרך לצאת לרחובות"
דיון "היום שאחרי": נתניהו התייחס למדינה פלסטינית, ואז התחיל הבלגן בקבינט | הציטוטים המלאים

ההפגנות מתקיימות כאמור במספר מוקדים, כאשר ההפגנה המרכזית הינה בכיכר החטופים שברחוב שאול המלך בתל אביב, וכן תהיה צעדת מחאה שיצאה מרחבת הבימה ועד רחוב קפלן בתל אביב. עוד יהיו הפגנות בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, בקיסריה, חיפה, כפר סבא, רחובות ובאר שבע.

מחאה נגד הממשלה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד הממשלה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

משה רדמן אבוטבול, ממנהיגי המחאה: "מי שאוסרים עלינו לנאום ולהביא לידי ביטוי את תחושותיהם ועמדתם של רוב אזרחי ישראל ובכך חושבים שימצאו חן בעיני ממשלת המחדל שהמיטה על כולנו אסון ביטחוני וכלכלי חסר תקדים - טועים. במקום בו אוסרים נאומים, יכלאו בעתיד הלא רחוק אישי ציבור ופעילי אופוזיציה. החלטות כמו לא לאפשר נאומים בהפגנות, שמצביעות באופן ברור על המקום אליו הממשלה הנוראית הזו רוצה לקחת אותנו, רק מגבירות את הדחף להביא לשינוי. ישראל לא תהיה רוסיה".

מחאה נגד הממשלה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד הממשלה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

צומת קפלן מלא באנשים כאשר החסימה הערב קרובה יותר לנתיבי איילון ורוב הרחוב חסום על ידי המפגינים. לא מן הנמנע אומרים המפגינים כי יעשו ניסיונות לחסום את הדרכים הראשיות, כאשר במשטרה נערכו במעוד מועד בכוחות מתוגברים.

אחד המפגינים אמר ל"מעריב": הגיע הזמן שכל קבוצות המחאה ישלבו ידיים כי אני ורבים אחרים מאמינים שרק מסה של אנשים ברחובות תעשה את העבודה. התירוץ העלוב של 'אנחנו במלחמה' לא אוחז מים כי מי שמחליט על סופה הוא הפושע נתניהו והוא אינו מעוניין לראות סוף כי זה יסמן את סופו שלו". מפגין נוסף אמר: "הממשלה המנותקת פוגעת בסיכוי להשיב את החטופים ולהשיב את המדינה למקום בו היא צריכה להראות חזרנו לרחוב חזרנו לקפלן ולא נוותר".

לואיס הר, פרננדו מרמן, קלרה מרמן, גבריאלה ומיאה ליימברג (צילום: באדיבות המשפחה)
לואיס הר, פרננדו מרמן, קלרה מרמן, גבריאלה ומיאה ליימברג (צילום: באדיבות המשפחה)

בצל התחדשות המחאות לשחרור החטופים משבי חמאס הערב (שבת), חמשת בני משפחת הר, מרמן, וליימברג ששוחררו מהשבי העבירו מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"לא ניתן להחזיר את כל 134 החטופים באמצעות פעולות הירואיות", הבהירו החטופים ששוחררו, "אנחנו מבקשים מקבינט המלחמה ומראש הממשלה לשלוח עוד היום נציגות ישראלית לחדר המשא ומתן בקהיר. רק באמצעות עסקה ניתן להחזיר את כולם".