ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (שבת) לאור דרישות החמאס בעסקת החטופים כי המדיניות הישראלית היא "לחץ צבאי חזק ומשא ומתן מאוד תקיף".

"ישראל דוחה תכתיבים בינלאומיים": נתניהו במסר לארה"ב
עסקת חטופים בדרך? הנשיא הרצוג נפגש בחשאי עם ראש ממשלת קטאר

 "כך שחררנו 112 חטופים וכך נמשיך לפעול עד שחרור כולם. זה מחייב עמידה איתנה. עד רגע זה דרישות החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל. מובן שלא נקשיב לכך. אבל כשהחמאס ירד מהדרישות ההזויות האלה נוכל להתקדם. אנחנו לא שוכחים לרגע את המחויבות שלנו להשבת החטופים", הדגיש והבהיר כי הלחימה לא תסתיים עד החמאס יובס.

"בימים האחרונים מוטטנו את רוב גדודי החמאס ולא נעצור את שנמוטט את כולם. זהו תנאי הכרחי להשגת הניצחון המוחלט ולא נוותר עליו. נרדוף את רבי המרצחים, ראשי החמאס שנמלטים מתחת לאדמה במחילה. לא רחוק היום שנסגור איתם חשבון. שלשום שוחחנו עם ג'ו ביידן, אני מדבר עם כל מנהיגי העולם ואומר להם באופן מוחלט ישראל תלחם עד להשגת הניצחון המוחלט וזה כולל גם לפעול ברפיח", אמר.

"לא נכנע לתכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר מול הפלסטיניים"

כמו כן, התייחס נתניהו לצד המדיני במערכה והבהיר כי  לא ניכנע לשום לחץ כי אנחנו עם חפץ חיים ואנחנו חייבים למגר את הרשע. כך גם לא נכנע לתכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר מול הפלסטיניים. הסדר יושג אך ורק במו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. מתי רוצים הכרה חד צדדית? אחרי הטבח של ה-7 אוקטובר? כדי להשיג את הניצחון אנחנו צריכים אחדות אמיתית".

"המדיניות שלנו נקבעת בקבינט המלחמה וגם ברחב. אנחנו פועלים עם נשיא ארה"ב והממשלה האמריקאי, הגענו להרבה הסכמות אבל יש דברים שאנחנו לא מסכימים לגביהם. המדיניות שלי היא לעמוד על הדרישות של המדינה שלנו, שאפשר אני אומר כן שצריך אני אומר לא", אמר בתשובה לשאלת אחד העיתונאים.