העיתון הסעודי "אילאף" דיווח מפי מקור מדיני המעורה בפרטים כי המשלחת הסעודית בראשות שר החוץ פייסל בן פרחאן ן דחתה בקשה ישראלית לפגישה עם הנשיא יצחק הרצוג בשולי ועידת מינכן לביטחון בה משתתפות בין היתר שתי המדינות. 

המחאה נגד הממשלה התחדשה: "לנתניהו תירוצים עלובים, סופו הפוליטי מתקרב"
"מכאן הכל דולף": כשנתניהו הימם את שרי הקבינט | הציטוטים נחשפים

המקור ציין כי סעודיה הודיעה למתווך הגרמני כי היא לא תיפגש, לא בחשאי ולא בפומבי, עם ישראל לפני הפסקת אש ולא תפעל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית. עוד דווח כי משלחת ישראלית צפויה לצאת בקרוב לקטאר על מנת לדון בתנאי הפסקת אש, בדומה למשא ומתן שקדם לעסקה הקודמת. 

הדיווח מגיע ברקע הפגישה החשאית בין הרצוג לראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד עבד אל-רחמן אל-תאני בשולי וועדת הביטחון במינכן בגרמניה ביום שישי האחרון. במהלך הפגישה דנו השניים בשחרור החטופים בשבי החמאס. בכיר ישראלי מסר כי המדינה סבורה שחמאס יפגין גמישות בנוגע לדרישותיו בימים הקרובים.

הנשיא הרצוג ואמיר קטאר  (צילום: ללא)
הנשיא הרצוג ואמיר קטאר (צילום: ללא)

ראש הממשלה הקטארי הדגיש בסוף חודש שעבר כי "השלב הנוכחי של שיחות המשא ומתן עשויות להוביל להפסקת אש קבועה בעתיד", כשהבהיר ש"ההסלמה הנוכחית ברצועת עזה לא תוביל להתקדמות בכל הנוגע להחזרת החטופים הנמצאים בשבי החמאס". עוד אמר א-תאני "קטאר כלל לא צד לסכסוך הנוכחי, אנו שואפים לצמצם את הפערים בין הצדדים".

נזכיר כי במסיבת עיתונאים שערך אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הבהיר כי "דרישות החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל. מובן שלא נקשיב לכך. אבל כשהחמאס ירד מהדרישות ההזויות האלה נוכל להתקדם".