יועץ התקשורת של מטה משפחות החטופים רונן צור הודיע היום (ראשון) על פרישתו מהתפקיד.

רונן צור גורר בכל הכוח את משפחות החטופים למאבק הפוליטי שלו בנתניהו | קלמן ליבסקינד 
כאשר ערוצי תקשורת פלסטינים מהדהדים סיסמאות של מטה החטופים – סימן שאנחנו בבעיה

בהודעה הרשמית כתב: "במפגש משפחות החטופים שהתקיים הבוקר הובע חשש כבד של משפחות החטופים מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה על מעורבותי בניהול המטה. במפגש הובאו עדויות לכך שחלק מהמשפחות ספגו איומים בביקוריהם בכנסת ובמפגשים עם חברי קואליציה, אשר התנו את סיועם למשפחות החטופים בשינוי הרכב מובילי המטה".

"ברגע הקשה והכואב הזה של המשפחות, אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים ולהפוך אותן לבנות ערובה של גורמים פוליטיים חסרי מצפון ומוסר. הוחלט בהסכמה מלאה שהחל מעכשיו יוביל צוות משפחות שייבחר על ידן את פעילות המטה, וצוות המתנדבים ייעץ למשפחות".

רונן צור ומשפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
רונן צור ומשפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

ביום חמישי האחרון טען צביקה מור שבנו בשבי חמאס כי "מביעים תמיכה בהחלטת ראש הממשלה נתניהו להחזיר את המשלחת מקהיר. בהקשר לביקורת על המהלך". בריאיון ל"גלי ישראל" הדגיש: "בואו נשים את הדברים על השולחן - אם זה היה כל ראש ממשלה אחר מהשמאל שהיה עושה את  אותם צעדים מתוך שיקול דעת אז הכל היה בסדר אבל זה בנימין נתניהו אז מראש כל מה שהוא יעשה זה פסול. אני לא יודע מה קורה בתוך המשא ומתן אבל בהחלט יכול להבין שהנסיגה כרגע זה חלק מהמשא ומתן כפי שעושים בכל מו"מ כדי להוריד את המחיר".

"אני משתתף בפגישות. הכספים של המטה גויסו גם על שם בני אבל אני נמנע מלקבל מהם הטבות וכספים. אגלה לכם שכרגע יש מספר משפחות מהמטה שאינן חברות 'פורום תקוה' שמאוד לא נוח להן עם ההימצאות של רונן צור שם והן פועלות להזיז אותו. אני לא יודע אם זה יעזור", הוסיף.

כמו כן, בכאן 11 דווח כי 45 משפחות חטופים הצטרפו למהלך שקורא להדיח את צור. במטה ובמשפחות החטופים רבים קיבלו בהפתעה את ההודעה.