מלחמת חרבות ברזל: לאחר הדיון מתוח שנערך הערב (ראשון) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו על המדיניות לגבי הגבלות העלייה בהר הבית בתקופת הרמדאן לערביי ישראל, ארגון הטרור חמאס פרסם תגובה ובה טען, כי יישום הצעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היא "הרחבה של הפשע הציוני".

נתק? "בדיחה אחת גדולה": בחמאס טוענים - זה מה שקרה בצמרת ארגון הטרור
זעם ברשת: ה"עיתונאי" שתיעד את טבח חמאס בישראל - יקבל טיפול בחו"ל

עוד נטען בתגובת חמאס, כי יישום ההגבלות: "גוזרות הרחבה של מלחמת דת בראשות קבוצת מתנחלים קיצוניים בממשלת הכיבוש". כזכור, במהלך הדיון, סוכם עקרונית כי יש לשקול הגבלת עלייתם על ההר של ערביי ישראל, כאשר זו אחת הדרישות של השר בן גביר. במגזר הערבי וכן באופוזיציה תקפו בחריפות את החלטותיו המסתמנות של נתניהו.

ח"כ גלעד קריב הגיב להחלטה ואמר: "נתניהו מסכן את ביטחון אזרחי ישראל בחיזוריו אחרי אנשי כהנא, ומעמיד פעם נוספת את האינטרסים הפוליטיים מעל המלצות הדרגים הביטחוניים".

תיעוד של פעילות הכוחות בבית החולים "נאצר" ואיתור ארגזי התרופות (צילום :דובר צה"ל)

"אחרי שבמשך ארבעה חודשים עמד מרקם החיים המשותף של יהודים וערבים בישראל במבחן, מבקש נתניהו להעניק רוח גבית דווקא לגורמים הקיצוניים והמסיתים, בדיוק כפי שעשה במשך כל שנות שלטונו ביחס לחמאס", המשיך. "נתניהו מוכיח פעם נוספת שהוא טוב לקיצונים ואסון למתונים".

במפלגת חד"ש מסרו: "החלטת נתניהו ובן גביר להגביל את עליית המתפללים לאל-אקצא היא  המשך לפגיעה של הכיבוש בזכויות הלאומיות והדתיות של הפלסטינים להתפלל באחד המקומות הקדושים ביותר באסלאם. יוזמת שר התבערה הלאומית בן-גביר ושותפיו במשטרה מכוונת להצית עוד זירות בזמן של מתיחות שיא - הן בשטחים הכבושים והן בתוך ישראל. זוהי המדיניות המוצהרת של ממשלת הדמים, והיא מסכנת את שני העמים".