על רקע הדיון המיוחד שנערך בקבינט לקראת הרמדאן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש להגביל תפילה של פלסטינים וערבים ישראלים בהר הבית. על כך, שר החוץ ישראל כ"ץ וחבר הקבינט, אמר הבוקר (שני) כי "מי שהציע הגבלות עקרוניות אידאולוגיות, עמדתו לא התקבלה. ההנחיות הן מאוד ברורות, לאפשר למקסימום אנשים לעלות להר ולמנוע חיכוך".

בריאיון לתכנית הבוקר של רשת ב' הוסיף: "המדיניות ברורה ביותר: ישראל תשמר את חופש הפולחן למתפללים המוסלמים באל אקצה, כל הגבלה שתוטל תהיה אך ורק מטעמי ביטחון. יש הבחנה לטובת ערביי ישראל, אין שום רצון לתת מגבלה על ערביי ישראל. מה שצריך להיבחן זה הכמויות והגילאים".

ישראל כ''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)
ישראל כ''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)

 עמדתו של בן גביר היא כלל לא לאפשר לתושבי יהודה ושומרון כניסה להר, ובקרב ערביי ישראל לאפשר כניסה מגיל 70 ומעלה. עמדת המשטרה היא לאפשר כניסה מגיל 60 ביו"ש ומגיל 45 בקרב ערביי ישראל. עמדת שב"כ היא כניסה מגיל 45 ביו"ש וכניסה ללא הגבלה בקרב ערביי ישראל. בן גביר טוען כי אם תתקבל עמדת מערכת הביטחון, עשרות אלפים יניפו דגלי חמאס בהר הבית. הפיגוע ביום שישי האחרון הביא את המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים לעשות חושבים מחדש, בעיקר נוכח העובדה שהמחבל הוא תושב מזרח ירושלים, מה שמעלה את רמת המסוכנות.

לאחר שבן גביר טען כי במידה שההחלטות באשר להר הבית תתקבלנה בקבינט המלחמה, כשגלנט, גנץ ואייזנקוט הם אלה שיהיו השותפים להחלטות האלה, ברור מה יוחלט. נתניהו בתגובה הבטיח כי ההחלטה בנוגע למדיניות בהר הבית בתקופת רמדאן תגיע לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני.