לאחר הדיון הדרמטי במליאה: חבר הכנסת עופר כסיף לא יודח מהכנסת לאחר ש-85 חברי כנסת הצביעו בעד הדחתו, חמישה פחות מהרף הדרוש. בסיום ההצבעה פרצה מהומה במליאה. 

חבר הכנסת הצטרף לתביעה נגד ישראל בהאג: "חובתי החוקתית"
האמת הפשוטה: עופר כסיף תומך בטרור של חמאס | חה"כ עודד פורר

ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל חברי הקואליציה הצביעו בעד. כך גם חברי ישראל ביתנו. מנגד, רוב חברי יש עתיד לא השתתפו בהצבעה, אחרי שיו"ר המפלגה יאיר לפיד, שנעדר מההצבעה, כבר אמר שלא יצביע בעד ההדחה - ואיפשר חופש הצבעה לחברי סיעתו. כמו כן, כל חברי הכנסת ממפלגת העבודה החרימו את ההצבעה. במחנה הממלכתי ההצבעות היו חלוקות, והיו"ר בני גנץ נעדר מההצבעה - ובתגובה קראו חברי קואליציה "בושה". 

בישראל ביתנו תקפו: "במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה"ל, הם מפקירים אותם"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, יוזם הליך ההדחה: "עופר כסיף חייב תודה ענקית ליאיר לפיד ויש עתיד על כך שניצל היום בעור שיניו מהדחה, אחרי שתמך במאבק המזויין נגד מדינת ישראל. אני מצטער על חיילי וחיילות צה"ל, שלשיטתו של כסיף הם פושעי מלחמה, ומבחינתו צריכים לעמוד לדין בינ״ל. אמשיך לפעול כדי להוציא מהכנסת את מי שפועל כנגד קיומה של מדינת ישראל״.

ח״כ אביגדור ליברמן: ״מצער מאוד, שדווקא בהצבעה על הדחתו של תומך הטרור עופר כסיף מהכנסת, החליטו יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד, שר הביטחון לשעבר ח״כ בני גנץ והרמטכ״ל לשעבר, ח״כ גדי איזנקוט לעמוד לצידו של כסיף ולא לצד חיילי צה״ל. במקרה של הדחת עופר כסיף, לא מדובר על פגיעה בחופש הביטוי אלא מדובר בהפסקת חופש השיסוי. במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה"ל, הם מפקירים אותם".

ח"כ יוליה מלינובסקי: "תומך הטרור עופר כסיף שמסכן את חיי חיילנו יכול לשלוח את הפרחים ליאיר לפיד ולבני גנץ על כך שהשאירו אותו בכנסת ישראל. ארבעת האצבעות שהיו חסרות להדחתו רשומות על שמכם". 

שר החקלאות עודד פורר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שר החקלאות עודד פורר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

במקביל, ארגון "בצלמו" טען כי פנה לוועדת האתיקה בדרישה להרחיקו מהכנסת למשך תקופת הזמן המקסימלית (חצי שנה) והטלת קנס כספי כבד. עוד דרשו מהיועצת המשפטית לממשלה לזרז את ההליך המשפטי נגדו ולדרוש עונש מאסר בפועל על האלימות נגד השוטרים.

"אנחנו יחד עם רוב אזרחי ישראל מצירים ששיקולים פוליטיים קטנוניים של יאיר לפיד ובני גנץ הובילו להשארתו בכנסת של תומך הטרור עופר כסיף. עופר כסיף פועל בפומבי כנגד המדינה קורא להחרמתה ופועל באלימות כנגד כוחות הביטחון. אדם כזה מקומו בכלא ולא בכנסת ישראל. נציין כי נגד כסיף יש אלפי תלונות שהוקפאו מיד עם התחלת הליך ההדחה והגיע הזמן לדון ולהענישו", מסרו. 

 יו"ר הקואליציה: "אילו זה היה תלוי בי, עופר כסיף היה יושב בכלא לצד ברגותי"

"כל דקה שהוא כאן כחבר כנסת היא ביזיון לכנסת ולמדינה", אמר יו"ר הקואליציה אופיר כץ בפתח הדיון. כץ הוסיף: "עופר כסיף הוא תומך טרור. המעשה שהוא עשה בזמן מלחמה כל כך קשה וכואבת הוא בגידה במדינת ישראל, תמיכה בארגון טרור ומטרותיו. אילו זה היה תלוי בי, עופר כסיף היה יושב בכלא לצד ברגותי שתמך בו בעבר". 

כסיף אמר בהמשך כי "בקשת ההדחה שאתם מבקשים להתבסס עליה היום היא שקר מוחלט - שאני תומך במאבק המזוין של חמאס? אין שקר דוחה מזה. מאחורי השקר הזה נמצאת כוונת זדון, רדיפה פוליטית והשתקה. ההתבטאויות שלי נגד חמאס בכלל ונגד פשעיו ב-7 באוקטובר הוצגו בוועדת הכנסת בפירוט, ובהן נכלל גינוי חד וחריף לטבח ומבצעיו".

על תמיכתו בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בגין "רצח עם" בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג אמר כסיף כי "אמונה עיוורת במוסדות המדינה קיימת רק בדיקטטורות. הבקשה לחקור - אין בה תמיכה בטרור. עוד טרם החתימה על העצומה התרענו מפני הפגיעה בחפים מפשע, בעזה ומחוצה לה. גם אם נניח שחתימתי הייתה בכל זאת אמירה מפורשת שישראל מבצעת רצח עם בעזה, האם יש בה עילה להדחת חבר כנסת? האם יש בה תמיכה בחמאס?".

גם ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד נאמה במליאה, וזעמה של חברי הכנסת מהקואליציה שאמרו כי מי שלא יצביע בעד "פוגע בחיילי צה"ל". לדבריה, "קואליציית המשתמטים נותנת לנו טיפים - לי אתם אומרים שאם אצביע נגד אני פוגעת בחיילים? אני כל שבוע מבקרת חיילים מתחילת המלחמה. אבל צריך לומר, הלכתי חצי שנה עם דגל בהפגנות. אם אני זורקת לבית המשפט העליון את העבודה שלי, כשיש עמדות ברורות של היועמ"שית לכנסת והיועמ"שית לממשלה נגד ההדחה, אז מה עשיתי בזה? אנחנו עוברים כאן התקפה נפשעת, אנחנו חברי כנסת ציונים, פטריוטים, שאוהבים את המדינה. אתם יודעים שההדחה הזאת לא עומדת בתנאים, תתביישו".