מתווה הר הבית שפורסם אתמול (ראשון) בערב מטיל הגבלות חסרות תקדים על אזרחי ישראל הערבים בעלייה להר הבית במהלך תקופת הרמדאן. מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס אריה עמית, תקף את ההחלטה בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM. "מה שמטריד אותי זאת השאלה אם מפקד מחוז ירושלים בכלל ישב בדיון, אם הוא ישב ושתק – זה לא בסדר".

"מלחמת דת": חמאס מאיימים לאור הגבלות העלייה להר הבית | דיווח
"הכרזת מלחמה על הציבור הערבי": חשש להתלקחות בעקבות החלטת הר הבית

"ההחלטה לא הגיעה בעקבות המלצה של המשטרה, זו המלצה של בן גביר. בן גביר השתלט על המשטרה, ריסק אותה, הפך את מפקדי המחוזות לכבשים פועות. אין שם גבר אחד עם צמד עגולים שיעמוד מולו ויגיד לו 'יש גבולות למה שמותר לך לעשות, אנחנו נעשה מה שאנחנו צריכים על פי חוק והמקצועיות שלנו'. זה נורא, כי אם בדיון הזה הוא לא היה והוא זה שחי ונושם את הר הבית, יותר מכל מי שמדבר, אז אם הוא לא היה כל הדיון הזה הוא קשקוש".

מוקדם יותר היום, השר לביטחון פנים איתמר בן גביר מתח קו ישיר בין החלטתו שלא לעלות להר הבית בתחילת אוקטובר לטבח בשמחת תורה. "זה שרצחו יהודים בדרום זה בגלל הר הבית?", תקף נחרצות. "איזה שטויות, המלחמה הזו לא קשורה להר הבית בכלל, לא קשורה. המלחמה בדרום לא פרצה בגלל אל אקצא, ומי שאומר את זה הוא דביל".

לסיכום אמר: "ערביי ישראל ומדינת ישראל, יש להם רומן פרובלמטי מאוד במשך כל שנות קיומה של ישראל. במבחן הזה שקיים עכשיו, שהם עומדים בו בצורה יוצאת מן הכלל, הם נפלאים בימים האלה, בניגוד לכל הצרחות של הבן גביר הזה שהזהיר ואמר שעוד דקה הם כובשים את כבישי ורחובות תל אביב - הכול כל כך רגוע איתם, כל כך מסודר, כל כך בסדר, ואין שום סיבה שבעולם להגיד להם 'אתם לא יכולים לעלות להר הבית למרות שאתם אזרחים במדינת ישראל'. זה ידליק מדורה מטורפת. הליזולופוב, הוא מפחד מבן גביר מצד אחד, הוא מפחד לקבל החלטות שאחרי זה יפלו לו על הראש, אז הוא לא מחליט".