יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פרסם היום (שני) את לוח הזמנים למושבי הכנסת הנותרים לשנת 2024. מושב החורף השני שנפתח ב-15 באוקטובר יסתיים ב-7 באפריל, ומושב הקיץ ייפתח ב-19 במאי ויימשך עד 28 ביולי.

ח"כ אפרת רייטן על הדחת כסיף: זה קמפיין של ליברמן ופורר
משפחות החטופים מול ביתו של גנץ: "בשביל נתניהו אנחנו האויב"

משמעות הדבר היא כי אם הקואליציה מעוניינת לנסות שוב להפיל את הממשלה עוד השנה, נפתח לה חלון הזדמנויות צר בחודשי הקיץ לנסות לאסוף חתימות להצבעת אי אמון, בטרם הכנסת תתפזר שוב עד סוף אוקטובר.

בסוף השבוע קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים שעסקה בלחימה ובסוגיית שחרור החטופים, ובמהלכה נשאל גם על קביעת מועד מוסכם לבחירות, ואמר: "יש להן תאריך, עוד כמה שנים". על רקע הדברים שאלנו את גולשי "מעריב" האם צריך לקבוע תאריך לבחירות, ומהנתונים עולה כי 57% מהמשתתפים בעד הקדמתן של הבחירות.

מחאה נגד הממשלה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד הממשלה בקפלן תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ברקע הצהרתו, בסוף השבוע התחדשו ההפגנות נגד הממשלה במספר מוקדים ברחבי הארץ, בהשתתפות אלפי מפגינים. משה רדמן אבוטבול, ממנהיגי המחאה: "מי שאוסרים עלינו לנאום ולהביא לידי ביטוי את תחושותיהם ועמדתם של רוב אזרחי ישראל ובכך חושבים שימצאו חן בעיני ממשלת המחדל שהמיטה על כולנו אסון ביטחוני וכלכלי חסר תקדים - טועים. במקום בו אוסרים נאומים, יכלאו בעתיד הלא רחוק אישי ציבור ופעילי אופוזיציה. החלטות כמו לא לאפשר נאומים בהפגנות, שמצביעות באופן ברור על המקום אליו הממשלה הנוראית הזו רוצה לקחת אותנו, רק מגבירות את הדחף להביא לשינוי. ישראל לא תהיה רוסיה".

אחד המפגינים אמר ל"מעריב": הגיע הזמן שכל קבוצות המחאה ישלבו ידיים כי אני ורבים אחרים מאמינים שרק מסה של אנשים ברחובות תעשה את העבודה. התירוץ העלוב של 'אנחנו במלחמה' לא אוחז מים כי מי שמחליט על סופה הוא הפושע נתניהו והוא אינו מעוניין לראות סוף כי זה יסמן את סופו שלו". מפגין נוסף אמר: "הממשלה המנותקת פוגעת בסיכוי להשיב את החטופים ולהשיב את המדינה למקום בו היא צריכה להראות חזרנו לרחוב חזרנו לקפלן ולא נוותר".