מלחמת חרבות ברזל: יועץ התקשורת רונן צור הודיע אתמול, כי החליט לפרוש מתפקידו כראש מטה החטופים. כתב המשפט אבישי גרינצייג שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103fm והביא פרטים נוספים על הידיעה.

באורך מאות ק"מ, מגיעה עד שטח ישראל: רשת המנהרות של חיזבאללה נחשפת
תושב הנגב נועד עם בכירי חמאס והעביר כסף ששימש למנהרות בעזה

בפתח השיחה אמר: "המשפחות פנו אליי עם העניין שהן רוצות שהוא יזוז בעדינות. יש לומר שהן שמרו על כבודו ואמרו שהוא לא בקונצנזוס, בין שבאשמתו ובין שלא באשמתו ולכן הן מבקשות ממנו לפנות את הדרך למישהו שהוא נמצא בקונצנזוס כיוון שעניין של החזרת החטופים זה משהו שהוא כמובן חייב להיות בקונצנזוס". 

"אז פנו אליי ואני פניתי לתגובתו ולתגובת חיים רובינשטיין, הוא דובר מטה המשפחות, עובד תחת רונן צור, שאמר, 'תהיה הוגן, תחכה עד סיום הפגישה שיש לנו עם המשפחות'", סיפר גרינצייג. "אמרתי לו, 'מה זה קשור? אני רוצה לפרסם שהן רוצות שהוא יעזוב', אז הוא אמר לי, 'תהיה הוגן, תחכה'. אמרתי, 'כיוון שאני מכיר את הדמות המפוארת שנקראת רונן צור, שאלתי אותו - 'אני יכול לסמוך שלא תעשה מעשה נוכלות סטייל רונן צור?' הוא אמר לי, 'כן, אנחנו לא מוציאים כלום וכו'', ואז שאלתי אותו אחרי שעה, 'מה קורה?', אז הוא אמר לי 'תסתכל אצל רונן צור מה שהוא כתב בטוויטר', שהוא הודיע שהוא זז על רקע זה שלוחצים על המשפחות".

"זה אולי מתסכל אותי ברמה האישית אבל זה לא אמור לעניין את מאזיני רדיו 103, מה שאמור לעניין את מאזיני 103 זה שזו סך הכול דוגמה מייצגת להתנהלות של האיש", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "אין ביני לבין צור שום עוינות ברמה האישית. אני חושב שהסיפור הוא שטוענים כאילו יש לאנשים משהו נגד משפחות החטופים, בעיניי זה דבר הבל. אני לא אגיד שאין כל מיני דמויות משוגעות בקצה". 

"אני חושב שרונן צור, במהותו, הוא אדם מאוד כוחני", המשיך. "אתם יכולים לקחת נניח את הטור של קלמן ליבסקינד בסוף שבוע ב'מעריב' שהוא תקף את רונן צור ואז רונן צור אמר, 'אתה גיבור על ילדים חטופים'.

תיעוד של פעילות הכוחות בבית החולים "נאצר" ואיתור ארגזי התרופות (צילום :דובר צה"ל)

"עכשיו, כל מי שיקרא את הטור לא ימצא שם מילת ביקורת אחת על החטופים ולא שום דבר שקרוב לזה", הוסיף. "אחר כך הוא גם קרא לו 'תעמולן הטבח' וגם תקף אותי. אתה אומר לעצמך, 'בסוף אתה משרת את האינטרסים של משפחות החטופים או את האינטרסים שלך?'".

מדובר מטה המשפחות חיים רובינשטיין נמסר: "נזכיר שבמנהרות בעזה נמקים 134 חטופות וחטופים ללא אוכל, מים, חמצן, תרופות, ותקווה. שחרורם המיידי זה הדבר היחיד שצריך לדבר עליו".