מתווה הר הבית שפורסם אמש המטיל הגבלות על אזרחי ישראל הערבים בעלייה להר הבית במהלך תקופת הרמדאן, עורר סערה גדולה. 

סערה בשידור חי על הר הבית: "נתניהו הליזולופוב מפחד מבן גביר"
ח"כ עבאס במתקפה על מתווה הר הבית: "הממשלה בת ערובה של בן גביר"

ארנון סגל, פעיל הר הבית, שוחח הערב (שני) עם פרופ' אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לדברים. "בסה"כ זה לא נכון שלא נהוג היה מעולם להגביל כניסה של ערביי ישראל, הגבלת כניסה להר הבית כללית מעל גיל מסוים. זה לא נכון שערביי ישראל היו בשקט מאז פרוץ המלחמה, מדובר על חבורת ראיד סלאח, חבורה מאוד קיצונית, ממנה יצאו הרוצחים ב־2017", אמר בפתח דבריו.

לדבריו, "בוא נגיד ביושר, השקט יבוא להר הבית כשהוא יהפוך להיות אתר מהמניין, חופשי לכולם, חופש תפילה לכולם, דגל ישראל גדול בראש ההר. במקום בו מסתובבים אזרחים שם יש שקט. זה לא שהם לא ניסו להשמיד אותנו עד עכשיו, הם לא צריכים את התירוץ של הר הבית".

בתגובה לאמירותיו הזכיר פרופ' אלדד כי כשמנעו כניסת מוסלמים להר הבית המהומות התחוללו מחוצה לו, אך עדיין התקיימו. סגל הדגיש: "נכון, לכן היו שתי דרישות של בן גביר, שדווקא הנכונה בהן לטעמי לא התקבלה. הגבלת הגיל הוא דבר פחות מתקבל במדינה דמוקרטית, אבל הצביעות בסיפור הזה גדולה, כי ההגבלות על יהודים, אסור להיות על ההר יותר מחמש עשרה דקות רצופות. אבל דווקא הדרישה הנכונה של בן גביר לא התקבלה, היותר משמעותית, זו שמנעה מהומות מאז תחילת המלחמה - נוכחות משטרתית בכל עת. זה מה שבן גביר דרש, זה מה שלא קיבלו".

"מה שבן גביר דרש, זה מה שלא קיבלו. צפו למהומות, צפו שההר יהפוך לחבית חומר נפץ. דווקא היד הקשה שהפגנו, בין השאר בעזה אבל לא רק, היא זו שהרגיעה את השטח בחזיתות אחרות, לא רצו להתעסק איתנו. אם נרפה את היד זה יתפרץ. את הדבר המתבקש לא עשינו מעולם, לאפשר באמת לכל אדם שהוא אזרח טוב להיכנס להר הבית, חופש פולחן וחופש גישה בהר הבית. בלי אפליה גזענית, חופש פולחן, חופש גישה, הכרה בהר הבית כמקום קדוש גם ליהודים", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm