לאחר ששר החוץ ישראל כ"ץ זימן את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, לשיחת נזיפה בעקבות הצהרותיו של הנשיא לולה שהשווה את המלחמה בחמאס למעשי הזוועה של הנאצים, נשיא ברזיל הכריז מצדו כי הוא מחזיר את השגריר מישראל. מעבר לזה, שגריר ישראל בברזיל זומן לשיחת נזיפה אצל שר החוץ הברזילאי, בשעה 23:00 שעון ישראל.

"אישיות בלתי רצויה": שר החוץ כ"ץ השפיל את שגריר ברזיל בעקבות דברי הנשיא
חוסלו מהאוויר? צה"ל ביצע מספר תקיפות על יעדים שבהם הסתתרו סינוואר ודף

בתוך כך, ראש מפלגת הלייבור הברזילאית הצהיר באל-ג'זירה: "כוחות פוליטיים ברזילאים רבים קוראים לנתק את היחסים עם ישראל. לא ייתכן שהנשיא לולה דה סילבה יחזור בו מהצהרותיו".

ישראל כ"ץ צייץ בטוויטר בתגובה: "לא נרכין ראש. עד שנשיא ברזיל לולה לא יתנצל ויחזור בו מדברי ההסתה האנטישמיים שהטיח בעם היהודי ובישראל - הוא יהיה אישיות בלתי רצויה במדינת ישראל".

כזכור, שר החוץ ישראל כ"ץ מהליכוד נזף מוקדם יותר היום בשגריר ברזיל בישראל פדריקו מייר והכריז על נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה (לולה) כ"אישיות בלתי רצויה" במדינה. השניים נפגשו ב"יד ושם" בירושלים.

זאת, בעקבות התבטאותו של נשיא ברזיל לואיז שאמר אתמול על האירועים בעזה כי: "פעולות ישראל בעזה, כמו היטלר". נזכיר כי בחודש נובמבר, גם פדריקו מייר שגריר ברזיל התבטא בחריפות ואמר שהוא לא מבין למה חמאס מחזיר את החטופים כיוון שהם "נכס", והחזרתם תאפשר לישראל "לפעול ביתר שאת בעזה", לדבריו.