לקראת חודש הרמדאן הקרב, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את עמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומסתמן כי יוטלו הגבלות על כניסת ערביי ישראל להר הבית. בפתח תוכניתם ב-103FM, ינון מגל ובן כספית דנו על כך, כאשר הראשון בירך על המהלך והשני התנגד אליו בנחרצות.

דיווח: חשש בישראל כי סינוואר נמלט למצרים - יחד עם חטופים | כל הפרטים
לוותר על הציפיות המיותרות: נתניהו כבר לא ישנה את עורו

לדבריו של ינון, "מה אתם מדברים על כך שערביי ישראל בסדר? הם בסדר כי משטרת ישראל קטעה כל ניסיון לעודד את הטבח, עצרה אנשים, הביאה אותם בפני בית המשפט וכך הם הבינו שאין עם מי לשחק פה. לא צריך להודות להם שלא עשו פה פוגרומים, לא צריך להביא להם צל"שים, מה זה השטויות האלה? מה קורה לכם? מתחילת המלחמה ועד היום הייתה התנהלות נכונה של השר לביטחון הלאומי, של המפכ"ל ושל משטרת ישראל - הם עשו עבודה מצוינת".

בהמשך, עוד אמר כי "אסור לנו לשכוח איפה אנחנו חיים. אסור לתת פרס לערביי ישראל. גם עכשיו צריכות להיות מגבלות, שידעו טוב מאוד איפה אנחנו חיים. אני לא משחק יותר עם הביטחון שלנו. עוד 10 שנים, עוד מאה שנה, כשנראה שהכל בסדר, אפשר יהיה להוריד את המגבלות. כרגע אנחנו לא צריכים לראות ממטר, שכולם פה באזור יידעו מי אנחנו. נגמר הסיפור, אנחנו צריכים להתחיל להתנהג כמו בעל הבית, כמו מי ששולט. אנסו פה נשים ורצחו ילדים - תתעוררו, תצאו מהגטו, כך שכולם ידעו שלא מתעסקים יותר עם היהודים".

בנימין נתניהו על ההצהרה נגד מהלך חד צדדי להכרה במדינה פלסטינית (צילום: לשכת ראש הממשלה)

בן השיב: "אתה לא נורמלי, נשבע לך. אני לא מתאכזב כי אני מבין שאתה לא קולט בכלל איפה אתה נמצא, אבל מה שמזעזע זה שאתה שוכח על המשמרת של מי שחטו אותנו. אתה מדבר על גטו, אבל מי עשה אותנו גטו? יש לנו 200 אלף מפונים, כל הצפון נטוש, הבתים הרוסים ומי הביא אותנו לזה? מי התנהג כמו רקיחה חד־תאית כשחיזבאללה יצר את המפלצת שלו בצפון? אתה מדבר על גטו? עכשיו הפכת לגיבור גדול? על מה אתה מעניש את ערביי ישראל? אין פה עניין של שמאלנות, אנחנו מדברים רק על המאמץ האדיר לא להדליק עוד זירות - זה כל האירוע".