יום אחרי הניסיון להדיח את ח"כ עופר כסיף מהכנסת, למעריב נודע היום (שלישי) כי בסיעת 'תקווה חדשה' "מאוכזבים קשות" מהיעדרותם של ארבעת חברי סיעת "כחול לבן" בעת ההצבעה.

"אל תטרללי אותי!"; "רוע טהור!": העימות בין מאי גולן לבן ארי שיצא משליטה
"מאיים על מצב המדינה": האזהרה של איזנקוט לחברי הקבינט והעקיצה לנתניהו

חה"כ שרן השכל כתבה אמש כי היא "מאוכזבת מהעדרותם של ארבעה מחברי סיעתי שסיכלה את הדחתו של ח״כ כסיף,ח״כ שפועל נגד המדינה בזמן מלחמה ומבקש להעמידה לדין בפני בית הדין הבינ״ל על שימוש בזכותה להגנה עצמית. אזרחי ישראל ציפו לאמירה ברורה מצד הכנסת וחבריה: להתיצבות ולתמיכה".  

כאמור, השרים בני גנץ וגדי אייזנקוט, וכן חה"כ מיכאל ביטון ואלון שוסטר נעדרו מההצבעה, ולפי הגורמים המעורים, הדבר הגביר מאוד המתח בין סיעות "תקווה חדשה" ו"כחול לבן".

גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, מליאת הכנסת הצביעה אמש אודות הדחת חבר הכנסת עופר כסיף. למרות הצבעתם של 85 חברי כנסת בעד ההדחה, חבר הכנסת מחד"ש לא הודח מאחר והיו חסרים חמש קולות מהרף הדרוש להדחה, שעומד על 90 ח"כים. בסיום ההצבעה פרצה מהומה במליאה. 

רוב חברי יש עתיד לא השתתפו בהצבעה, אחרי שיו"ר המפלגה יאיר לפיד, שנעדר מההצבעה, כבר אמר שלא יצביע בעד ההדחה - ואיפשר חופש הצבעה לחברי סיעתו. כמו כן, כל חברי הכנסת ממפלגת העבודה החרימו את ההצבעה. במחנה הממלכתי ההצבעות היו חלוקות.