מלחמת חרבות ברזל: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתכניתם ב-103FM והגיב להתפתחויות האחרונות במלחמה ועל סוגיית הגבלות העלייה להר הבית בתקופת הרמדאן.

"מנוגד לאופי שלו": מה עומד מאחורי הדיווח הדרמטי על בריחת סינוואר?
לחץ מבית: חברי הליכוד דרשו מנתניהו לצרף את ליברמן לקבינט | בלעדי

בפתח השיחה אמר: "לא הייתה טענה שלא תהיה כניסה, גם אני שאני הכי מחמיר בסיפור דיברתי על גיל 70 ומעלה, היו עמדות של לתת באופן חופשי. אני שמח שהעמדה העקרונית שלי שלי שכן צריכה להיות הגבלה התקבלה, והמשטרה דיברה על הגבלה של 40 ומעלה. זו הגבלה חשובה. בדבר אחד לא התקבלה דעתי, ואני אנסה לשכנע את הקבינט - בנושא הנפת דגלי חמאס ותמונות של סינוואר".

"לטעמי, אם מניפים – בכל מחיר להיכנס, להוריד", המשיך. "אני לא מקבל את זה שבנות שלנו נאנסות בעזה וישראל תאפשר לאויבים שלנו להניף של חמאס או בעד סינוואר בלב ירושלים. יש הרבה אנשים נורמטיביים מתחת לגיל 40 אבל יש לנו גם אחריות על כלל תושבי מדינת ישראל, והסטטיסטיקה מראה שככל שהגיל יותר צעיר יש יותר מתפרעים. לכן אם יש ספק אין ספק".

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"יש לנו אחריות על כלל תושבי מדינת ישראל, והסטטיסטיקה מראה שככל שהגיל יותר צעיר יש יותר מתפרעים. לכן אם יש ספק אין ספק. יריב, אתה וחבריך במשך שנים הגבלתם תנועות של יהודים בהר הבית, הגבילו במשך עשרות שנים תנועה של יהודים בהר הבית, והר הבית המקום הכי חשוב לעם ישראל, למה? כי אמרו ביטחון. אני יכול להגביל מטעמי ביטחון, ותהיה הגבלה וזו הדרך הנכונה כי קרה כאן משהו. כולם מבינים משבעה באוקטובר שיש כאן איזשהו משהו שהיה. מספיק לחיות עם הקונספציה שבואו ניתן חופש מוחלט, אנחנו לא בשוויץ", הוסיף. 

לאחר מכן אמר: "מספיק עם האשליות. שבעה באוקטובר הוכיח שהם לא צריכים סיבה כדי להבעיר את השטח. לפני חג הסוכות התקשר אליי גורם ביטחוני, אמר לי 'אל תעלה להר הבית זה יקומם אותם', כיבדתי את אותו גורם, ומה קרה? המציאות טפחה על פנינו - די עם התפיסה שבואו לא נרגיז אותם. הפחד שלנו זה זה שגורם להם לעשות את מה שהם עושים, זו הבעיה". 

"אם פעם לפני התקופה שלי שמישהו קרא לרצוח חיילות או לאנוס נשים יהודיות באו אליו אחרי שנה, היום במשמרת שלי באותו הלילה באים אליו, עוצרים אותו, מצלמים אותו מאחורי תמונת דגל ישראל ושולחים אותו", הבהיר. "היום בבתי הסוהר המדיניות שונה, הפסיקו להיות קייטנות הכול כלול. המשטרה הרבה יותר אפקטיבית, גם מנענו הפגנות".

בנימין נתניהו על ההצהרה נגד מהלך חד צדדי להכרה במדינה פלסטינית (צילום: לשכת ראש הממשלה)

"אני לא אומר שכל ערביי ישראל אויבים שלנו, יש בתוכם הרבה נאמנים, יש בתוכם הרבה שמשרתים במשטרה, נותן להם את כל הכבוד ואוהב אותם מאוד, אבל וכאן האבל הגדול, יש מתוכם תומכי דעא"ש, תומכי ראאד סאלח, וזה בדיוק הסיפור. זה למה אני רוצה הגבלות, למה שיניתי מדיניות? כתוצאה מהדברים האלה יש שקט, שקט יחסי אגב אבל כן. זה נכון שהמשטרה עובדת, וזו המדיניות שלי".

"ההתקדמות טובה ונכונה, וצריך לשבח את החיילים שלנו ויש הישגים גדולים", אמר השר על המערכה ברצועה. "בכלל הפורום הזה שנקרא פורום קבינט המלחמה צריך לפזר אותו. הגיע הזמן לחזור לקבינט המורחב, או לפחות לתת נציג מכל סיעה. הקבינט הזה בנוי מקונספציות שלא הוכיחו את עצמן לאורך כל השנים, הגיע הזמן לשנות את הקונספציה הזו. סה"כ צה"ל עובד בצורה נפלאה, טובה, מקווה שימשיך לחתור להישג שהוא ניצחון מוחלט, הכרעה מוחלטת על החמאס".

"משטרת ישראל פעלה בשבעה באוקטובר הכי טוב שבעולם, השוטרים שלנו, שאני אחראי עליהם, אני השר הממונה, הם אלה שמנעו מהאויב להגיע לבית שלך בתל אביב", הוסיף. "השוטרים שלנו ש־60 מהם נפלו בקרב, הם אלו שעצרו את האויבים שלנו".

"אני השר האחראי שבתקופה שלו נעצרו גל ההתפטרויות מהמשטרה, שבתקופה שלו הוספנו מה שלא היה מעולם, 5 אלף תקנים למשטרת ישראל, שהעליתי את משכורות השוטרים, שהקמתי אחרי שקודמיי סגרו את כיתות הכוננות 900 כיתות כוננות, אני השר האחראי ששינינו את מדיניות הנשק וחילקנו יותר מ־90 אלף אקדחים אישיים בארבעת החודשים האחרונים. אני השר האחראי וטוב שכך, ברוך השם", אמר השר.

לאחר מכן אמר בנוגע לסוגיית החטופים: "אני לא עושה את הדיון ואת המו"מ, במיוחד שחמאס שומע כל מילה שלי ושל שרים אחרים. אני אגיד לך את העקרונות שלי, ואני חושב שטוב שראש הממשלה כרגע מאמץ אותם וכך צריך להיות. אין הפסקת מלחמה, לא מפסיקים את המלחמה כי את האויב הזה צריך לנצח, ולא משחררים אלפי רוצחים כמו סינוואר. אני לא אתחיל לעשות מו"מ".

"אני אומר בצורה מפורשת, שחרור של מאות סינווארים יביא כאן למדינת ישראל לא ל־1,400 נרצחים אלא ל־14 אלף נרצחים", אמר בנרחצות. "אני נפגש כל הזמן עם משפחות החטופים, אוהב אותן, מחבק אותן, אבל יש לנו אחריות לכלל תושבי מדינת ישראל. יש לי אחריות שהילדים שלכם לא ייאנסו ולא יירצחו ולכן אני נגד עסקה שמשחררת לכאן, לתוך שטחי מדינת ישראל וגם לעזה, חלאות אדם כמו סינוואר שיביאו עלינו עוד ועוד רצח".

מפורום מיכל סלה נמסר: "פורום מיכל סלה עבד בשיתוף פעולה פורה עם הצוות המקצועי של המשרד לבטחון פנים במשך שנה. כל הנוגעים בדבר, לרבות כל הרשויות הממשלתיות המעורבים בתוכניות ההגנה באופן ישיר ולרבות הנשים המאויימות המקבלות הגנה, הביעו שביעות רצון ועניין רב בהמשך הפעלת התוכניות מצילות החיים. מדובר בפיתוחים פורצי דרך כחול לבן, המופעלים במסירות, מקצועיות, רגישות וללא מטרות רווח. פורום מיכל סלה הוא הגוף היחיד בארץ שפיתח ומפעיל את התוכניות הללו וצר לנו על הניסיון לפגוע בפעילות החשובה בטענות סרק. פורום מיכל סלה מתנהל בצורה אחראית וישרה בכל היבט ובפרט בנושאים הכספיים. לראייה, במשך שנה שלמה הפורום שיתף פעולה עם המשרד לביטחון לאומי בצורה שקופה וטובה. העמותה עומדת בכל דרישות מנהל תקין המחמירות ביותר ואף לאחרונה העמותה זכתה בתו מידות לאפקטיביות, זאת לאחר בדיקות ופיקוח חיצוני על העמותה. תקציב הפרויקטים מיועד אך ורק לטובת הפעילות שהוכיחה את הצלחתה, ולמען 276 נשים מאוימות שכבר משתתפות בה ו 900 ילדיהן. במיוחד בימים אלה של מלחמה ושל עליה באלימות בבתים ושל עלייה היסטורית באחזקת נשקים בתוך בתים פרטים, אנחנו קוראות למשרד לא לקצץ בתקציב בטחונן של נשים  מאויימות וחד הוריות בתוך ביתן. מדובר בהצלת חיים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm