פרק חדש בעימות בין ישראל לברזיל: שר החוץ ישראל כ"ץ תקף היום בחריפות את נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה (לולה) בשפתו ואמר כי "מיליוני יהודים ברחבי העולם מחכים להתנצלות שלך. אתה מעיז להשוות את ישראל להיטלר? להזכיר לך מה היטלר עשה? לקח מיליוני אנשים לגטאות, גנב את רכושם, השתמש בהם כעובדי כפייה ואז באכזריות אין קץ התחיל לרצוח אותם באופן שיטתי. בהתחלה בירי, ואז בגז. תעשייה של השמדת יהודים, בצורה מסודרת ואכזרית".

נשיא ברזיל בהתבטאות שערורייתית: "פעולות ישראל בעזה, כמו היטלר"

"ישראל יצאה למלחמת מגן נגד הנאצים החדשים שרצחו כל יהודי שראו. לא שינה להם. זקן, תינוק, נכה. הם רצחו נערה בכיסא גלגלים. הם חטפו תינוקות. אם לא היה לנו צבא, הם היו רוצחים עוד עשרות אלפים. תתבייש. ההשוואה שלך מופקרת, הזויה. בושה לברזיל ויריקה בפרצוף של יהודי ברזיל. לא מאוחר ללמוד היסטוריה ולבקש סליחה. עד אז - תישאר אישיות בלתי רצויה בישראל", הוסיף. 

כזכור, לאחר ששר החוץ ישראל כ"ץ זימן את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, לשיחת נזיפה בעקבות הצהרותיו של הנשיא לולה שהשווה את המלחמה בחמאס למעשי הזוועה של הנאצים, נשיא ברזיל הכריז מצדו כי הוא מחזיר את השגריר מישראל. מעבר לזה, שגריר ישראל בברזיל זומן לשיחת נזיפה אצל שר החוץ הברזילאי.

במקביל, ראש מפלגת הלייבור הברזילאית הצהיר באל-ג'זירה: "כוחות פוליטיים ברזילאים רבים קוראים לנתק את היחסים עם ישראל. לא ייתכן שהנשיא לולה דה סילבה יחזור בו מהצהרותיו".

נזכיר, כי זו איננה ההתנגשות הראשונה בין הצדדים. מאז סוף 2015 התפתחה מתיחות ביחסים בין המדינות, בעקבות סירובה של ברזיל לאשר את מינויו של דני דיין לתפקיד שגריר ישראל בברזיל. כתוצאה מכך, בעת האולימפיאדה לא הייתה נציגות דיפלומטית ישראלית בברזיל.