קטאר הודיעה הערב (שלישי) כי קיבלה אישור מחמאס שהחלה העברת התרופות לחטופים הישראלים. דובר משרד החוץ של קטאר פרסם הצהרה ובה טען: "חמאס הודיעו לנו שקיבלו משלוח של תרופות והחלו לחלק אותן בין החטופים שזקוקים להם, כפי שהוסכם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הצהרת קטאר היא תוצאה ישירה של התעקשותו של ראש הממשלה נתניהו לקבל הוכחה על הגעת התרופות לחטופינו. ישראל תבחן את אמינות הדיווח ותמשיך לפעול למען שלום חטופינו".

ארה"ב הטילה וטו באו"ם - ההצעה להפסקת אש נפלה
הנשק הפיננסי: כך פספס נתניהו את ההזדמנות למוטט כלכלית את חמאס

בתחילת השבוע חשף דובר צה"ל בית מרקחת ובו אריזות סגורות של תרופות שהועברו לטיפול במשפחות החטופים. התרופות שנמצאו על ידי חיילי צה"ל בבית החולים נאצר שבחאן יונס, היו סגורים ולא נעשה בהם כל שימוש. חלקם עוד נותרו בקופסאות חומות סגורות. על כל חפיסת תרופה נרשם שם החטוף או החטופה לה יועדו. בצה"ל מסרו שמקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה.

כזכור, בחודש שעבר חמש משאיות עם תרופות הגיעו לבידוק בכרם שלום לקראת העברתן לחטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה, זאת לאחר פרשיית "פארסת התרופות" במסגרתה לשכת ראש הממשלה נתניהו התנערה מאחריותו לבדיקת התרופות שיכנסו לעזה. "ההחלטה לאפשר הכנסת המשאיות לעזה ללא בידוק במסגרת עסקת התרופות, לא תואמה עם צה"ל, הדרגים הצבאים לא נתנו לזה אישור. ההחלטה היא של הדרג המדיני", נכתב. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן, הודיע נתניהו כי המשאיות הנושאות את התרופות לתוך הרצועה יעברו בדיקות. 

על פי בקשת ישראל יקבלו לפחות 45 חטופים הסובלים ממחלות כרוניות תרופות שונות ובהן אינסולין ומד סוכר לטיפול בסוכרת, משאפים לאסתמה, תרופות ליתר לחץ דם, מחלות לב, תרופות למחלת בלוטת התריס והאדרנל, תרופות פסיכיאטריות. ברשימה אותה הכינו בישראל הוסיפו בקשה גם לתרופות אישיות לחטופים הכוללים מולטיוויטמינים עקב המחסור התזונתי החמור, תרופות לשיכוך כאבים, עזרה ראשונה ותרופות לשינה.