שליח נשיא ארצות הברית, ברט מקגורק, צפוי לקיים פגישה עם ראש המודיעין הכללי של מצרים, עבאס כאמל, ובכירים נוספים בממשל המצרי בקהיר. גורמים המעורים בפרטים סיפרו לעיתון הפרו-קטרי אל-ערבי אל-ג'דיד כי אחד הנושאים בפגישה הוא התמרון הצה"לי המסתמן ברפיח. 

קטאר טוענת: "נתניהו מנסה לעכב עסקת חטופים ולהאריך את המלחמה"
שר בממשלה מודה: "הכניסה לרפיח תסכן את החטופים"

כזכור, אתמול הגיעה לבירת מצרים משלחת של החמאס ובראשם איסמעיל הנייה. "ביקור המשלחת לא נקבעה מראש והתרחשה בפתאומיות, על סמך הזמנה מצרית", אמר גורם בחמאס לעיתון. מקור מצרי מיודע מצדו טען כי ייתכן שביקור משלחת ארגון הטרור קשור לביקור שליחו של ביידן ולעסקה חדשה שרוקמת בימים אלה עור וגידים הכוללת הפסקת אש במהלך חודש הרמדאן בתמורה לשחרור חטופים. 

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בכיר בממשל ביידן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השליח האמריקאי יקיים דיונים על שחרור החטופים, בעוד שבכירים אמריקאים אחרים אמרו כי המשא ומתן המתמשך הוא בונה אך דורש עבודה מתמשכת יותר. אתמול,  שלושה גורמים אמריקאים וישראלים צוטטו באתר Axios לאחר שאמרו כי מקגורק יפגוש עם צמרת הממשל המצרי בטרם יגיע גם לישראל.

כמו כן, מקור מצרי הבקיא במאמציה של קהיר חשף כי ביקורו הקרוב של מקגורק "יהיה חלק מכינון הצעת הסכם הפסקת אש בחודש הרמדאן, ואף מעבר לכך, שבמהלכם ישוחררו חטופים". עוד במסגרת העסקה תוגדל גם חבילת הסיוע ההומניטרי ותמרון ברפיח לא יתרחש לפני תום חודש הרמדאן. 

איסמעיל הנייה במצרים  (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
איסמעיל הנייה במצרים (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

בתוך כך, מקורות דיפלומטיים לעיתון הסעודי "אל-שרק" כי משלחת ישראלית צפויה להגיע לקהיר כבר בשעות הקרובות, לאחר שהושגה התקדמות בדיונים שמצרים מנהלת עם משלחת חמאס בנוגע לעסקת החטופים. מנגד, גורמים מדיניים בישראל לא מאשרים את הדיווח הסעודי. "ההחלטה על הוצאת המשלחת טרם התקבלה. בישראל עדיין לא התקבל אימות לטענות כי חמאס ריכך את עמדתו. הסוגיה נבחנת וההחלטות תתקבלנה בהתאם".

המקורות ציינו כי הדיונים המתנהלים בקהיר מתמקדים בהגעה לפשרה בנוגע לשלב הראשון בהסכם המסגרת המוצע, וציינו כי הצד המצרי השיג התקדמות מסוימת בדיונים עם תנועת חמאס, וכי הוא ממתין להגעתו של הצד המצרי. המשלחת הישראלית תנסה להביא להתקדמות דומה.