השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס להגבלות שקרא להטיל על עליית מתפללים להר הבית, ולדברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מאמש שעוררו סערה בנוגע לעסקת חטופים מתהווה.

סמוטריץ' אמר ש"החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב", הותקף והבהיר
"נמצא בידיים של בן גביר וסמוטריץ'": הפלונטר של נתניהו?

על דבריו של סמוטריץ' והאמירה השנוייה במחלוקת כי 'החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב': "מה שהוא אמר זה דבר פשוט ומנסים לעשות עליו עליהום. הוא אמר שיש מטרות והמטרה הגדולה היא לנצח את המלחמה וממילא כשננצח נחזיר את החטופים. המטרה הגדולה זה הניצחון במלחמה, רוה"מ עושה טעות שהוא שולח את ראש המוסד להתרפס בכל מיני מקומות ולבקש על נפשנו, לא מנהלים משא ומתן עם החמאס. יש הרבה דברים טובים שנתניהו עושה, הוא לא נכנס לעסקה מופקרת וגם קיבל את עמדתי בנוגע להגבלות, אבל יש גם טעויות ואם אתה שואל אותי אנחנו לא צריכים לנהל איתם מו"מ, אנחנו צריכים להרוג אותם, לעצור את הדלק, לא צריך להיות מעבר הומניטרי. בסופו של דבר צריך להגיד שכהם מקבלים הומניטרי אז גם אנחנו צריכים לקבל את ההומניטרי שלנו. הם ביקשו לבקר את הנוח'בות, אני גם רוצה לראות את התינוקות שלנו, את משפחת ביבס, את הגברים, החיילים".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90,שריה דיאמנט, מקור ראשון)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90,שריה דיאמנט, מקור ראשון)

על קריאתו של הנשיא ביידן לא להיכנס ללחימה ברפיח: "כניסה לרפיח חייבת להיות אחרת לא ננצח. אני מאוד מעריך את ארה"ב אבל צריך לבוא ולומר לו שאנחנו לא יכולים לנצור את הנשק, לא לפעול כשאנחנו יודעים שבשטח יש חמאס, יש לנו מטרה למוטט את החמאס, להשמיד אותו. אנחנו לא צריכים לחכות לבחירת טראמפ, ביידן הוא ידיד אבל בדברים שהם טועים שצריך להגיד להם שהם טועים. אם להם היו חטופים הם היו מספקים סיוע הומניטרי?" עם מי ננהל מו"מ? עם אלה שמשקרים? אלה שהבטיחו שיביאו תרופות והביאו דברים אחרים? אלה שטובחים בנו, שאונסים את הבנות שלנו? אני לא יכול להבטיח שהכל יהיה תותים ושנביא את כולם בחיים, אבל אם נלך בדרך של השמדת החמאס בלי פשרות, הניצחון בהישג יד, נחזיר את ההרתעה שלנו".

באשר לדו"ח מעשי האונס בטבח ה--7.10 הגיב: "הזוי, טירוף, אני אומר לכל אלו שבימים האחרונים אומרים לא לעשות כל מיני דברים כדי לא לחמם אותם. אני אומר לכם תקראו את הדו"ח, האויב שלנו לא צריך שום תירוץ, לא הר הבית ולא כלום. הגיע הזמן שנתפקח, גם בימים האלה יש אנשים שלא למדו ממה שקרה. אני אומר בוא נפציץ את עזה ואומרים לי חמאס מורתע, אומרים להביא פועלים - אפילו חלק מראשי מערכת הביטחון שאני מעריך אותם מאוד אבל פתאום מדברים על הגבלות ברמדאן והם אומרים 'לא, זה יחמם אותם'. צריך להגביל גם את ערביי ישראל. חלק גדול מהם באמת אזרחים נורמטיביים שרוצים לשרת כאן ולחיות כאן, אבל יש כינים בתוכם, באום אל-פאחם, בחיפה, ובוא לא נתעלם מזה שחושבים שזה טוב שרוצחים חיילים ואנסים חיילות, באים עם תמונות של סינוואר להר הבית. המדיניות שלי מביאה שקט, יש היום שקט יחסי בתוך שטחי מדינת ישראל. יש פעילות משטרתית נחושה ובגלל זה יש שקט. חייבים לעשות הגבלות ברמדאן כי אסור לנו לקחת סיכון. אסור בכל מחיר לאפשר להם להניף תמונה של סינוואר בהר הבית, יש לנו בנות שנאנסות בעזה".

על הלחימה המתמשכת בגזרה הצפונית אמר: "מספיק עם הקונספציה הישנה שנעשה מהלך מדיני כזה או אחר שיושיעו אותנו. גם אם החזבאללה יסוג מהגבול, מספיק עם האשליות. מה שנראה כמו ברווז זה ברווז. חיזבאללה אסף במשך שנים נשק שנועד לפגוע במדינת ישראל".