הקרב על האמת: משרד החוץ יפיץ לכל נציגויות ישראל בעולם את הדו"ח הקשה של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית המפרט את הפגיעות המיניות השיטתיות שביצע חמאס במהלך הטבח בדרום ב-7.10. 

אונס מול ״קהל״ ומשפחה: הדו״ח מהשבת השחורה על חמאס שיזעזע את העולם נחשף
ללא בושה: האו"ם מאשים את צה"ל באונס פלסטיניות ברצועת עזה

מדובר במהלך ראשון של קמפיין הסברתי נרחב, שמטרתו להיאבק בשתיקה שמאפיינת גורמים בינלאומיים למרות העדויות המפורטות והרבות שנאספו על ביצוע פשעי מין שיטתיים של מחבלי חמאס נגד אזרחים ישראלים במהלך ה-7.10. שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה לתרגם את הדו"ח שפורסם הבוקר בהקדם ולהפיץ את הגרסאות המתורגמות לכל העולם בעזרת נציגויות ישראל בחו"ל.

"הזוועות של ה-7 באוקטובר ממשיכות להתגלות גם חודשים רבים אחרי", אמר שר החוץ כ"ץ, "פשעי האלימות המינית, המקבלים ביטוי בדוח החשוב הזה ישמשו את מדינת ישראל במלחמתה הבלתי פוסקת בארגון הטרור חמאס בזירה המדינית".

במשרד החוץ ציינו כי תרגום הדו"ח מצטרף למגוון רחב של פעילויות שערך משרד החוץ בשבועות האחרונים, זאת על מנת להעלות למודעות הבינלאומית את נושא הפגיעה והאלימות של מחבלי חמאס בישראלים.  בין היתר, קודמו משלחות לחו"ל, בשיתוף פעולה עם גורמי חברה אזרחית, משרדי ממשלה אחרים וגופי ביטחון, כמו גם תיאום ביקורה בישראל של השליחה המיוחדת לנושא אלימות מינית מטעם האו"ם, פרמילה פאטן.

הדו"ח הקשה שפורסם הבוקר, המקיף ביותר שנערך עד כה בישראל, כולל עשרות פרטי מידע חסויים וגלויים, כולל עדויות ניצולים, ראיונות עם כוחות הצלה וטיפול, מידע שהותר לפרסום ופניות. רבים מהתכנים המפורטים בו קשים מאוד לקריאה.

הדו"ח מוצא כי מתקפת חמאס כללה מעשי אונס אלימים, תוך איום בכלי נשק, שבחלק מהמקרים כוונו כלפי נשים פצועות. רבים ממעשי האונס בוצעו בצורה קבוצתית, תוך שיתוף פעולה בין המחבלים המתעללים. לעיתים קרובות, בוצע האונס מול "קהל": בני זוג, משפחה או חברים, באופן שנועד להגביר את הכאב וחוסר האונים של כל הנוכחים ולזרוע אימה נוספת. מחבלי חמאס ביצעו מסע ציד בעקבות צעירות וצעירים שברחו מאתר מסיבת "נובה", ולפי עדויות גררו אותם מהשיער, תוך צרחות. המעשים כוונו לנשים, נערות וגברים כאחד.

במרבית המקרים, הקורבנות הוצאו להורג לאחר ואף במהלך האונס. שורת עדויות, ראיונות ומקורות נוספים מעידים על כך שמחבלי חמאס השתמשו בפרקטיקות סדיסטיות, שנועדו להעצים את ממד ההשפלה והאימה שבהתעללות המינית. חלק גדול מהגופות של קורבנות פשעי המין נמצאו כפותות וכבולות. איברי מין של נשים וגברים הושחתו באופן ברוטאלי, ולעיתים אף הוחדרו בהם כלי נשק. חלק מהגופות התגלו כממולכדות. המחבלים לא עצרו בירי, וכרתו והשחיתו עם סכינים איברי מין וחלקי גוף נוספים.

על פי המפורט בדו"ח, אלה ארבע זירות הפשעים העיקריות שבהם ביצעו מחבלי חמאס את המעשים: מסיבת נובה – הן סרטונים והן עדויות מוכיחים שורת פגיעות מיניות קשות בזירה. עדויות ניצולים על אונס קבוצתי מתיישבות עם תיאורים מקבילים של גורמי הפינוי והטיפול בגופות; ישובים בדרום – בבתים רבים נמצאו סימנים לביצוע מעשי אונס בסמוך לרצח, בחלק גדול מהמקרים מול או ליד בני משפחה. עדויות על הנעשה בקיבוץ בארי חושפות שורת מקרים מזעזעים של פגיעות מיניות קשות בנשים ונערות; בסיסי צה"ל – גופות חיילות שהגיעו למחנה "שורה" כללו סימני לאלימות מינית ברורה; ובמהלך השבי – על פי עדותיהם של אלו שחזרו מהרצועה.

למרבה הבושה והאבסורד, בצד ההתעלמות מהעדויות הברורות לביצוע שיטתי של מעשי אונס על ידי מחבלי חמאס השבוע דרשו גורמים באו"ם לבדוק דווקא טענות פלשתיניות על ביצוע לכאורה של פשעי מין על ידי חיילי צה"ל ברצועת עזה. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית והבריטית, גורמים בינלאומיים טענו שבידיהם "האשמות אמינות של הפרות זכויות אדם נגד נשים וילדות פלסטיניות בעזה ובגדה המערבית על ידי כוחות ישראליים".

צה"ל הכחיש את ההאשמות ואמר כי הוא מציית לחוק הבינלאומי, "ללא פרטים מדויקים או הוכחות למקרים בודדים לא ניתן לנו לבחון אותם לעומק". גם משלחת ישראל לאו"ם בז'נבה אמרה שהיא "דוחה בתוקף" את מה שהיא כינתה "טענות נבזיות ומופרכות" של האו"ם.
גם דובר הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, הגיב לדברים: "צה"ל דוחה את הטענות הבלתי מבוססות של צוות המומחים לכאורה מטעם האו"ם, בגין אירועי תקיפה מינית נגד פלסטיניות. צוות המומחים כולל את שליחת האו"ם לשטחים הפלסטיניים אלבנזה, שסירבה לגנות את המניע אנטישמי של ה-7 באוקטובר והאלימות המינית".