הפרשן ועיתונאי "מעריב" בן כספית תקף היום (רביעי) בחריפות בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לאחר שהאחרון התארח בקשת 12 אצל עודד בן עמי, ולדבריו של כספית, לא הביע אף חרטה על דבריו לפיהם החזרת החטופים אינם הדבר החשוב ביותר. 

גיא פלג מתפוצץ על סמוטריץ': "אדם מסוכן, פנים לדמותו של האסון"
תמיכה ממקום לא צפוי: "סמוטריץ' נוהג באחריות, העציב אותי לשמוע" | האזינו

"התיישב השר בצלאל סמוטריץ׳ באולפנו של עודד בן-עמי", כתב כספית. "קיוויתי שיתנצל. שיגיד משהו אנושי. שישדר אמפטיה כלשהי לכיוון כלשהו. במקום זה, הוא המשיך במסע הציני, המכוער והאכזר שלו לרמיסת המשפחות השכולות וערעור מה שנותר מהלבבות והעצבים שלהן".

עוד הוסיף: "הוא העמיד את הויכוח, בשרלטנות שאין לה גבולות, כאילו הוא בין אלה שדורשים להחזיר את החטופים ״בכל מחיר״ לבין אלה, כמותו, שמגלים אחריות לאומית ולא מוכנים לשלם כל מחיר. אבל זה שקר", הבהיר.

"חמש דקות לפניו קם מאותו כסא יאיר לפיד. כשנשאל, אמר במפורש: אף אחד לא תומך בקונספציית ה״בכל מחיר״. הוא צודק. כמעט ואין פוליטיקאים שתומכים בהפסקת המלחמה תמורת שחרור החטופים. או בשחרור כל רוצחי חמאס. זה לא על הפרק".

"סמוטריץ׳ מייצר מציאות מדומה כאילו זה כן על הפרק. סמוטריץ׳ המציא ויכוח לא קיים. כל מה שנדרש ממנו כדי לא לשבור את ליבם של האנשים המוכים ביותר בתבל שילדיהם כבר 5 חודשים במנהרות חמאס, זה להיות בן אדם. להיות אנושי. הרי גם כך, מדובר בראיון לרדיו, לא בישיבה הדרמטית של קבינט המלחמה לאישור עיסקת החטופים. אבל היה לו חשוב יותר לעקוף מימין את איתמר בן-גביר, מאשר לצאת בן-אדם. זו פשוט זוועה". 

כזכור, במהלך ריאיון בכאן רשת ב' אמש, סמוטריץ' נשאל האם החזרת החטופים זה הדבר הכי חשוב - והשיב: "לא, זה לא הדבר הכי חשוב. למה לעשות תחרות? מה זה חשוב עכשיו? צריך להשמיד את חמאס".