בחדשות 12 דווח היום (רביעי) אודות ציטוטים מתוך קבינט המלחמה. מהציטוטים עולה כי השר גדי איזנקוט הציע שכל חברי הקבינט ילכו לעשות פוליגרף, זאת עקב ההדלפות החוזרות ונשנות.

גנץ: "יש סימנים ראשונים להתקדמות בעסקה לשחרור חטופים"
הפיילוט כבר בדרך: כך ישראל תכניס סיוע הומינטארי ישירות לצפון הרצועה

איזנקוט: "בואו נלך כולנו לפוליגרף, אני מציע איזו חקירה שתרצו. הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, שב"כ, מה שתרצו. אני מגיע ראשון להיבדק וגם הצוות שלי". לאחר מכן, חיזקו אותו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט: "גם אנחנו, אנחנו אחריך".

לאחר מכן איזנקוט אמר: "הפצתי כבר ארבעה מסמכים, זה החמישי. אף מילה לא יצאה החוצה, זה הראשון ביוצא. הפצתי את זה לפורום המצומצם, כולכם עושים את זה כל הזמן, למה זה דלף?". לסיום, אמר גנץ בציניות: "למה את המסמכים שלי לא מדליפים, זה קצת מעליב".

בני גנץ, גדי איזנקוט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בני גנץ, גדי איזנקוט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כזכור, אתמול דווח כי השר איזנקוט העביר לאחרונה מסמך אזהרה כלשונו לחברי קבינט המלחמה ובו פירוט מה השיגה ישראל עד כה במלחמה. על פי הדיווח, איזנקוט טען במסמך כי "אנחנו לא מקבלים החלטות משמעותיות ולכן ניכר קושי בהשגת מטרות המלחמה. אין שום הישג מלא. הכל חלקי או לא הושג".

בין היתר פירט כי פירוק היכולת הצבאית והשלטוניות והחזרת החטופים הושגו חלקית, כך גם השבת הביטחון לתושבי העוטף. עם זאת, לדבריו מצב סיום המלחמה שלא נשקף איום מעזה וחיזוק הביטחון האישי והחוסן הלאומי של אזרחי ישראל לא הושג.