יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, שוחח הבוקר (חמישי) עם מפגינים למען שחרור החטופים מחוץ לביתו, והבהיר מה יהיה הקו האדום שיגרום לו לפרוש מהממשלה. "כמו שידעתי להיכנס אני מאמין שאדע לצאת", אמר והוסיף: "אנחנו צריכים להביא לבחירות מוסכמות". 

משפחות החטופים מול ביתו של גנץ: "בשביל נתניהו אנחנו האויב"

המפגינים שהגיעו למקום אחזו שלט ועליו הכיתוב 'החורבן כבר כאן, חייבים בחירות!', וקראו לגנץ "להציל את ישראל מפני חורבן, כפי שעשה ב-7 באוקטובר", ולהוביל מהלך לקביעת מועד לבחירות.

מפגינים מחוץ לביתו של גנץ (צילום: באדיבות המפגינים)
מפגינים מחוץ לביתו של גנץ (צילום: באדיבות המפגינים)

"ההרגשה שזה הדבר היחיד שאני יכול לעשות היא משהו שאני מאמין שאני יודע לזהות אותו. וכמו שידעתי להיכנס אני מאמין שאדע לצאת. היה כל כך נורא שהייתי צריך לעשות את זה. אני אבין מתי אני צריך ללכת", אמר גנץ למפגינים.

לדברי המפגינים שהגיע למקום, "הדרך היחידה למנוע את החורבן היא דרך החזרת המנדט לעם ובחירה בהנהגה חדשה שתזכה לאמון הציבור, תשמור על אחדות העם ותתמודד עם האתגרים הרבים. רק בחירות יצילו את ישראל"

בתוך כך, הערב, החל מ-19:00, יתקיימו בהובלת כוח קפלן מחאות מול בתי שרים וח"כים ברחבי הארץ. ממטה המחאה נמסר למעריב: "הממשלה מובילה את ישראל לאסון בזמן המלחמה, ההתנהלות הביטחונית המופקרת, הרס הכלכלה וקריעת העם - כל אלה מחייבים יציאה לבחירות ובחירה בהנהגה שיש לה את אמון העם. מדבריו של גנץ הבוקר אנו למדים שהוא מבין זאת. קוראים לציבור להתייצב הערב מול בתי הח״כים של הליכוד ולקרוא לקביעת תאריך לבחירות"

ההפגנה מחוץ לביתו של גנץ (צילום: באדיבות המפגינים)
ההפגנה מחוץ לביתו של גנץ (צילום: באדיבות המפגינים)