בוקר קשה: עמית אררט, עד ראייה לפיגוע הקשה בו נרצח אדם אחד ונפצעו ארבעה נוספים, סיפר הבוקר (חמישי) בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על רגעי האימה בכביש 1.  

"כמו שידעתי להיכנס אני מאמין שאדע לצאת": גנץ מסמן את הקו האדום שלו

לדבריו, "איך שהתחיל הפיגוע נעצרו פה הרכבים. אני בדרך לעבודה שלי, עצרתי את הרכב כמו כולם, ראיתי שפרקו מהרכבים אנשי כוחות הביטחון עם כובעי זיהוי. אני קולט בצד מישהי, ומהניסיון שלי מבין שהיא פצועה. לקחתי איתי מהאוטו את החוסם עורקים החדש, ניגש אליה, וראיתי שיש לה כדור באמה שמאל. זה פגע לה בעורק, היה שם דימום מסיבי משפריץ".

בשלב זה, כך הוא מספר, "מצטרף אליי ד"ר, ושנינו מלפפים חזק את החוסם עורקים ומשתלטים על הדימום המסיבי הזה. אחרי שהצלחנו להרגיע את הגברת, היא חשבה שהיא הולכת לאבד את היד שלה, אמרתי לה 'אני אח', התקשרתי לאחות הראשית של המיון, אמרתי את השם של הגברת, וביקשתי שבית החולים יכין לה רופא, שידעו מה להכין לה. נתנו לה לדבר עם בעלה, ואז כשאני קצת מתחיל לנשום אני קולט באחד מהרכבים בחורה שקיבלה התקף חרדה. הצלחנו לאתר בזירה פסיכולוגית, אז הפסיכולוגית טיפה בה, הוציאה אותה מהרכב, לשחרר אותה, גם אותה פינינו מהזירה.

כמה רחוק מהמחבלים היית?
"150 מטר. אני התמקדתי כמו בבלדה לחובש, לקפוץ ישר על הפצועה".

דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי, התייחס גם הוא למתקפת הטרור, ואמר כי "מדובר בבוקר קשה מאוד". הוא הסביר כי "מהתחקיר שביצענו כרגע בזירה בראשותו של מפקד מחוז ש"י, עולה ששלושה מחבלים תושבי גזרת בית לחם הגיעו על שני כלי רכב לכיוון ירושלים, פרקו בשתי זירות שונות, אחת קרובה מרחק של 400 מטר למחסום, השנייה 200 מטר לכיוון המחסום. הם ירו ללא הבחנה בכלי נשק אוטומטים, M16 וקארלו. 

עברו רכב רכב?
"ממש ככה, ניצלו את העובדה שיש פקק. שני מחבלים נוטרלו מיד על ידי אזרחים. מי שנטרלו את השניים הראשונים זה גם אזרחים בתושייה רבה וגם כוחות הביטחון. תחילה היינו סבורים מהדיווחים הראשוניים שמדובר ברכב אחד, ולאחר סריקות באזור ומידע שקיבלנו מהשטח, בין שתי הזירות היה משהו כמו 200 מטרים מרחק. הם כמובן מגיעים יחד, בתיאום ביניהם, חוליית מחבלים של שלושה שמתפצלת לשתי זירות. הם מנצלים את העובדה שמדובר בפקק, התנועה נוסעת לאיטה בשעות האלו. תגובה מהירה, פיגוע קשה מאוד. אנחנו בתקופה עם עשרות התרעות לפיגועים מדי יום בכל רחבי הארץ".

באופן דומה, גם דובר מד"א, זכי הלר, תיאר מראות קשים בזירה. "הבוקר קיבלנו במגן דוד אדום קריאות רבות על פיגוע ירי לעבר רכלי רכב בכביש 1, כביש מעלה אדומים ירושלים. בין מחלף הזיתים למחסום, מי שמכיר, בשעות הבוקר הכביש הזה עמוס מאוד. למקום מיד הוזנקו כוחות גדולים מאוד שלנו של מד"א. הם מבחינים בזירה קשה, מורכבת, כשהנפגעים פרושים לאורך של כחצי ק"מ. המחבלים שירו לעבר הרכבים, הרכבים חלקם המשיכו בנסיעה, חלקם נעצרו במקום".

הלר המשיך ושיחזר: "הגענו בהתחלה לארבעה או חמישה כלי רכב, שבאחד מכלי הרכב ישב צעיר בשנות העשרים שהוא ירוי בפלג גופו העליון, הצוותים שלנו ביצעו בדיקות רפואיות, ניסו להציל אותו, אבל לצערנו בתוך זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו. בכלי רכב נוסף הייתה צעירה כבת 23, הכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, מצבה הוגדר קשה. בנוסף היו בכלי הרכב עוד ארבעה פצועים במצב בינוני, מתוכם גבר ואישה כבני חמישים, הוגדרו בינוני ופונו לבית החולים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm