חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) התייצב הבוקר (חמישי) לצד יו"ר מפלגתו, השר בצלאל סמוטריץ', וזאת בעקבות הביקורת על דבריו, לפיהם "החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב". בשיחה עם סיון כהן ברדיו 103FM אמר כי "עיוותו את מה שסמוטריץ' אמר בצורה מרושעת".

לפני ואחרי 7 באוקטובר: זה מה שחושפים תווי פניו של נתניהו | כל האמת בפרצוף

"הוא לא אמר שזה לא חשוב, הוא אמר ההפך - שמי שמנסה לייצר תחרות כאילו יש משהו חשוב יותר או פחות, זה לא נכון", הסביר סוכות. "העמדה של ראש הממשלה וראש מערכת הביטחון, שהדרך להחזיר את החטופים עוברת דרך המשך המלחמה. מי שמנסה לייצר מחלוקת פוליטית בין משפחות החטופים לימין, אנחנו לא שם".

על הביקורת מצד משפחות החטופים אמר: "אני חייב להגיד לך שאני דווקא נפגש עם משפחות חטופים מכל הקשת הפוליטי, והם כמובן באירוע הזה, זה אירוע שלהם. מקום שבו בני המשפחה שלהם שבויים שם, אני לא חושב שמישהו מאיתנו יכול לדמיין מה עובר עליהם. הפערים שהרבה דיברת עליהם, אני לא מרגיש שהם קיימים. השר סמוטריץ' שם על החליפה שלו את הסרט הצהוב. יכול להיות שיהיו מחלוקות, אני לא אומר שלא, בעסקה האחרונה לקח זמן עד שתמכנו. אנחנו אומרים שעסקת חטופים בוודאי שאנחנו מחויבים, כי כשלנו בהגנה עליהם, ועדיין לא בכל מחיר. אני גם לא חושב שיש מישהו שכן טוען כל מחיר, כי כל מחיר המשמעות של זה זה להיכנע לחמאס לחלוטין". 

האם בעצם זה נכון לומר שהחזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב?
"בין להגיד בכל מחיר, כשאת אומרת הכי חשוב אז זה אומר בכל מחיר? לא, נכון? זה לא כל מחיר. יכול להיות שיש בתוך המנעד הזה של איזה מחיר מוכנים לשלם ואיזה לא, הנה בפעם האחרונה באנו, זה נגד את הבייס שלנו, ותמכנו כי האמנו בזה. חשבנו שהמחיר שווה את החזרת החטופים בעסקה האחרונה. העסקה הייתה עוברת גם בלעדינו, והסיבה שתמכנו כי היה חשוב לנו, אחרי שהבנו שהדבר הזה נכון. יכול להיות בהחלט שבעסקה הבאה לא נתמוך, יכול להיות, אנחנו נבחן כל עסקה, נחשוב, נבחן את המחירים". 

היית אומר את זה אם הילד שלך היה חטוף?
"בוודאי. גם משפחות החטופים היום אומרות 'לא צריך להיכנע לכל הדרישות של חמאס'. אף אחד לא בא ואומר, אני לא שומע אמירות כאלה, 'בואו ניכנע לכל הדרישות של חמאס'. 

החזרת החטופים זה הדבר הכי חשוב.
"אני לא חושב שזה נכון לעשות כאילו יש מבחן מה יותר חשוב ומה פחות, הכול חשוב". 

בתוך כך, הוא התייחס גם לפיגוע הקשה בירושלים ומסר "איחולי החלמה לפצועים וחיבוק ענק למשפחה של הנרצח". לדברי סוכות, "זה אירוע שמתחיל והוא אף פעם לא נגמר. סוחבים איתנו שנים ארוכות, ובשם כל עם ישראל חיבוק ענק. שמעתי את בני, הוא צודק לחלוטין בנושא הזה. כל עוטף ירושלים, גם מחסום המנהרות, 443, המחסום הזה, כל המחסומים האלה הפכו להיות מוקד שהוא הכתובת על הקיר, שיכול להגיע לשם מחבל ולבצע טבח. המדינה שמה כסף, אנחנו בהסכמים הקואליציוניים דרשנו את הדבר הזה, שיפוץ של המעברים האלה. אני קיימתי אצלי דיון עם ראשי הרשויות מהאזור ולא שמעתי טענה כזו, אבל כן, היה מחסור בכוח אדם בגלל המילואים אבל לא זה הסיפור. המחסומים האלה לא מותאמים לכמות האנשים שעוברים בהם, לא משהו שנולד בעקבות המלחמה. המעברים האלה בעוטף ירושלים לא מותאמים בשום צורה לתפקיד שלהם, הדרך שבה בודקים את הרכיבם מייצרת פקקים בשעות העומס, וזו הבעיה. המחסום עצמו הופך להיות המקום שבו הכי קל לבצע פיגוע, אז מה הרווחנו? אני מקווה שזה יצא לביצוע כמה שיותר מהר".

שומעים הבטחות, מאות מיליארד, ובסוף - כלום ושום דבר. בעינייך דברים שנאמרים גם על ידי בן גביר בבוקר הזה וגם על ידי סמוטריץ', אתם לא חושבים שזה מוסיף שמן מיותר?
"אנחנו נמצאים במציאות שבה יש מיליונים שרוצים להשמיד אותנו ולרצוח אותנו, ולצערנו יש להם את האפשרות לעשות את זה. זה המצב, לא צריכים תירוץ כדי לעשות את הדברים האלה. הם לא צריכים שום תירוץ. הבעיות המרכזיות שלנו בהקשר הזה הן הסתה, אנחנו חיים במציאות שבה כל ילד נולד למציאות, בכל מקום, האנשים הכי גיבורים הם אלו שרצחו יהודים, זו המציאות אליה נולד כל ילד ברשות הפלסטינית ובמזרח ירושלים. בהסתה ממשלות ישראל לדורותיהן לא נלחמו. עד לפני חצי שנה כמעט לא היו כתבי איום על הסתה. בחצי שנה האחרונה כתבי האישום עלו באלפי אחוזים, וזה עדיין לא מספיק. המלחמה בהסתה, צריך להילחם בהסתה. אני לא מכיר מנהיג ציבור יהודי אחד שאומר שמי שרוצח ערבים הוא מבורך, תופעה שלא קיימת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm