מלחמת חרבות ברזל: אלוף במיל' עמוס גלעד, מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו והתנהלותו לאורך המלחמה. בשיחה עם איתן כבל ורוני בר-און ב-103FM הזהיר כי "אם לא תהיה אסטרטגיית יציאה אנחנו נידונים להידרדרות ולהפסדים קשים".

סודות הרשת נחשפים: בן גביר, נתניהו וגנץ נלחמים על דעת הקהל - אלו התוצאות
בציונות הדתית עונים לביקורות: "עיוותו את מה שסמוטריץ' אמר בצורה מרושעת"

הוא הסביר: "אם אנחנו לא נתחבר לשאלה מי ישלוט בעזה ביום שאחרי, אנחנו ניגרר לשלוט בעזה, על  2.2 מיליון תושביה. זה אזור מצוקה נוראי שמחייב שיקום מסיבי, אין לנו את המשאבים האלה בכלל וגם חבל שנבזבז אותם. מי שיכול לתת את המשאבים אלה סעודיה ואבו דאבי ומדינות כאלה, אבל הן לא ייתנו, אם לא יהיה ציר אסטרטגי כפי שמציעה לנו ארצות הברית".

לדבריו, "אין ברירה לראש הממשלה אלא לאמץ אסטרטגיית ביטחון לאומי על חשבון אסטרטגיה, שלי היא נראית פוליטית לחלוטין, שזה אומר להתקשר לנשיא ביידן ובמקום לריב איתו, צריך להגיד לו 'אני מתחבר ליוזמה, אני רוצה ברית אסטרטגית בין סעודיה לארה"ב במחיר של נורמליזציה, ציר אסטרטגי, ציר כלכלי כמו הגשר היבשתי. אתה רוצה מדינה פלסטינית? בסדר, נפתח דיונים מה זה בדיוק'.

"במצב של הרשויות היום, זה ייקח הרבה מאוד שנים, אבל יאפשר לנו גם יד חופשית ואוויר לנשימה בעזה עצמה, כיוון שבעזה עצמה צה"ל צריך להשלים את המשימה. אם הוא לא יעשה את זה כדי לשמור על הקואליציה שלו - הוא יפרק את המדינה".

בהמשך השיחה התייחס גלעד גם למתיחות ביהודה ושומרון והחשש להתלקחות חזית נוספת. "ראש הממשלה נגרר אחרי שרים קיצוניים שרוצים לממש את חזיונות תורת המלך, והמצב ביו"ש מבעבע ומתערער כל הזמן", אמר. 

"הרשות הפלסטינית נחלשת, אבל אין לה חלופה", הוא הוסיף. "החלופה היחידה בסוף תהיה צה"ל שייקח את זה גם לכיבוש ישיר. כבר נעשים צעדים כאלה, הדבר היחיד שעובד שם בהצלחה זו אסטרטגיית סיכול נחושה של צה"ל, שב"כ, ימ"מ אבל אתה לא יכול לבסס הכול על אמצעים צבאיים, אתה מוכרח גם דברים אזרחיים. אתה מוכרח להוריד את סף הבעבוע של המערכת".