במקביל לכינוס הקבינט המלחמה ולאישור שניתן למשלחת הישראלית לצאת לשיחות בפריז, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף הערב (חמישי) ואמר כי "אני משוכנע שאם כל ראשי המדינה ומערכת הביטחון היו נושאים את השדר הזה, מנתקים מגע, מסרבים לנהל מו"מ ומדברים רק באש וגופרית, הרוב המוחלט של החטופים כבר היה מזמן בבית בריאים ושלמים. אפשר כמובן להתווכח איתי על קריאת המפה ולחשוב אחרת, אבל אי אפשר לסתום ולרוב העם את הפה ואי אפשר לשקר ולהציג אותנו כמי שפוגעים במשפחות, מתעלמים ממצוקתם ומוותרים על השבת החטופים הביתה כחלק מהניצחון במלחמה".

בן כספית רותח על סמוטריץ': "העדיף לעקוף מימין, במקום להיות בן אדם"
בציונות הדתית עונים לביקורות: "עיוותו את מה שסמוטריץ' אמר בצורה מרושעת"

לדבריו, "אלה שדורשים עסקה 'עכשיו' ו'בכל מחיר', אלה שלא מפסיקים לדבר בשם הרגישות למשפחות החטופים ומבקשים לסתום את הפה למי שחושב אחרת ומבקש לשדר נחישות ולהוריד את המחיר כך שנוכל לשאת אותו, אלה הם שמעלים את סינואר על העצים, פוגעים בתודעת היאוש שלוחמי צה"ל הגיבורים והמאמץ המלחמתי אמורים לטעת בו, בונים אצלו תודעה כוזבת של ניצחון קרוב, ומסכלים את הסיכוי להביא לשחרור החטופים.

כזכור, שר האוצר עמד השבוע במרכזה של סערה לאחר שהתייחס למגעים להחזרת חטופים בכאן רשת ב' ואמר כי "זה לא הדבר הכי חשוב, חשוב לנצח, האמירות 'בכל מחיר' הן לא נכונות. זו לא תחרות". עם זאת, אמר השר כי "צריך להחזיר את החטופים, צריך להפעיל לחץ על חמאס. אני אומר למשפחות החטופים שאנחנו מחויבים להביא אותם הביתה, אנחנו הולכים לישון עם זה בלילה והופכים כל אבן".