מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן התראיין הערב (שבת) בתוכניתם של בן כספית ועמית סגל 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12, והביע את דעתו על התנהלות המלחמה ודיבר על חזרתו לפוליטיקה.

הדו״ח הגנוז של 8200 - גילויים חדשים: מכתב המפקד לפני הטבח נחשף | בן כספית
גורם מדיני בכיר טוען: "חמאס ירד מחלק מדרישותיו בעקבות הקשחת העמדות של נתניהו"

בפתח הריאיון נשאל גולן מה השתנה אצלו מאז שבע באוקטובר, והשיב: "התחזקה אצלי התחושה החזקה והחמורה שישראל הקפיאה כל יוזמה מדינית או צבאית מאז 2009, ועל חוסר יוזמה במונחים ישראליים - זאת נטילת סיכון בלתי מתקבלת על הדעת".

"עוד כשהייתי במדים הייתי תקיף נגד חמאס וטענתי שמה שהיה בצוק איתן היה פחות מדי ממה שהיה צריך לעשות", המשיך. "המעשה הצבאי לא חי בזכות עצמו, חייב להיות מעשה מדיני שישלים אותו. מאז 2009 לא היה שום מעשה מדיני בהקשר הזה".

הפער המרכזי שקיים מבחינה ביטחונית הוא שלא בודדנו את רצועת עזה. כל מי שעסק בטרור מבין שאנחנו צריכים לבודד אותם. אנחנו חייבים להיפרד מהפלסטינים. על ציר פילדלפי המלצתי בזמנו - לא לצאת ממנו. להישאר בתוחמת הצפונית ושני הדברים האלה לא התקבלו", הוסיף.

לאחר מכן דרש: "אסור להפוך את הלחימה לעניין פוליטי. כולנו נלחמים על ביטחון ישראל. מעולם לא חילקתי ציונים לידידיי על פעולותיהם. לצערי, בתוך הציונות הדתית יש אלמנטים של תפיסת עולם פשיסטית. הצבא כפי שמשקיע רבות בשורותיו צריך להיכנס לעניין הזה".

חיסול מחבלי חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

"יש בעיניי שתי מטרות פוליטיות חד משמעיות - האחת היא להפיל את הממשלה", ציין. "השנייה היא לאחד את המחנה הליברלי דמוקרטי ואני מתכוון לעמוד בראשו. אנחנו נמצא את המסגרת הפוליטית הנכונה".

בסיום הראיון אמר: "אני לא מתכוון לסגור חשבונות עם אף אחד. אני בא רק לאחד את כולנו לכוח פוליטי משמעותי. השגיאה שנעשתה בנובמבר 2022 לא תחזור על עצמה. מדינת ישראל נמצאת בשעה קריטית והיא צריכה מנהיגות נחושה עם תפיסת עולם ליברלית".