מלחמת חרבות ברזל: אלוף (מיל') נעם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש והגיס הצפוני שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על מתווה עסקת החטופים שהוצע למשלחת הישראלית בפריז.

מהפך של 180 מעלות: השינוי המשמעותי מהעסקה הקודמת
בישראל מקווים: הסכם עם החמאס עד הרמדאן - זו עסקת החטופים המסתמנת

בפתח השיחה אמר: "הממשלה הזאת לא מובלת על ידי נתניהו אלא על ידי סמוטריץ' ובן גביר וההכרזה הזאת גרמה נזק ליחסי ישראל-ארה"ב בזמן שאנחנו מאוד צריכים את האמריקנים וכולנו נשלם על זה את המחיר". 

כאשר נשאל אם יש סיכוי שעסקת חטופים תצא לפועל השיב: "אני חושב שכן. אני בטוח שעכשיו זה הזמן הנכון. אנחנו כבר הרבה אחרי הזמן שהיינו צריכים לעשות את זה, אבל יש כאן משהו שפועל לטובת העסקה וזה חודש הרמדאן. אני חושב שצריך לעשות כל מאמץ לגמור את העסקה לפני חודש הרמדאן כי גם לחמאס יש כאן אינטרס לסגור את העסקה לפני חודש הרמדאן. מבחינתנו כמובן זה דבר חשוב מאוד כי זה אחד מההישגים החשובים ביותר למלחמה, לניצחון, וכמובן בזה שאנחנו עם ומדינה שדואגת לאזרחיה".

שמדת מרחבי שיגור בעזה (צילום: דובר צה"ל)

"אני חושב שאנחנו צריכים להחזיר את החטופים הביתה, זה הדבר הכי חשוב כרגע", המשיך. "זה לנוכח הכישלון והמחדל וההפקרה של 7 באוקטובר, מדינת ישראל מצאה את עצמה במצב שהיא לא הייתה בו מעולם, שיש לנו כל כך הרבה אנשים חטופים בידי ארגון טרור רצחני. אין אחד יותר ממני שרוצה לחסל את ראשי החמאס. אני נלחמתי שם, אני הרגתי מחבלים ב־7 באוקטובר, זה לא קשור".

"עכשיו צריך להתמקד ובהתמקדות הזאת צריך לעשות את מה שאפשר, ומה שאפשר זה שעכשיו יש תקופה של כשבועיים עד חודש הרמדאן שאפשר להביא כמה שיותר חטופים, בזה צריך להיות ממוקדים. אין ספק שחוץ מאשר החזרת החטופים, אנחנו צריכים לראות שארגון חמאס, ראשיו, כל מי שהשתתף ברצח ובטבח, אנחנו צריכים להגיע אליו ולהרוג אותו וכמובן צריכים לייצר שם מצב שהארגון הזה לא מאיים יותר על גבולנו הדרומי", הוסיף.

"הממשלה הזאת היא ממשלה שכבר מזמן לא מתפקדת, מאז 7 באוקטובר", אמר. "אני חושב שכבר מזמן היה צריך להכריז שהם לוקחים אחריות ואנחנו הולכים למהלך של בחירות. אני חושב שאחת הבעיות הכואבות והקשות זה שגורל החטופים הפך להיות סוגיה פוליטית, האם לרצות את בן גביר ואת סמוטריץ', זה לא עובד ככה".

"אנחנו צריכים להחזיר את החטופים, זו המחויבות של מדינת ישראל. אם נתניהו היה מנהיג, הוא היה מוביל מהלכים. ברגע שהוא מתעסק בפוליטיקה ובכל דבר לראות אם יש לו את אותם 64 - זה פוגע גם במאמץ המלחמתי וזה כמובן פוגע במדינת ישראל אבל זה הכי פוגע במשפחות של החטופים", המשיך.

"אני בטוח שאם הם יכשילו עסקת חטופים שהיא עסקה סבירה, ואני מאוד סומך בעניין הזה גם על ניצן אלון וגם על דדי ברנע", הוסיף. "זו עסקה עם השטן, אבל בסוף זו הדרך להחזיר אותם הביתה. בנושא הזה של החטופים יש 3 מאמצים, מאמץ ראשון זה לנסות להביא אותם במבצעים צבאיים, זה הצליח באופן חלקי".

"מאמץ שני, אנחנו כל הזמן ממשיכים במאמץ הצבאי, בעיקר בחאן יונס, והמאמץ השלישי, שהוא עד עכשיו הביא הכי הרבה חטופים, זה המאמץ של העסקאות עם השטן, אבל צריך לעשות את זה. אם האנשים המוכשרים האלה יביאו עסקה סבירה, והם אנשים שמבינים בביטחון, ובסוף בגלל שיקולים של פוליטיקה קיצונית הממשלה לא תאשר את זה, המדינה תבער ובצדק".

"מדינה שלא משחררת את האנשים שלה, מי ירצה לחיות פה? חייל שנופל בשבי, ויש שם חיילים בשבי, שבעצם מבין שהמדינה מפקירה אותו, זה לא עובד ככה, זו לא המדינה שלנו", אמר בסיום הראיון.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm