קבינט המלחמה יתכנס הערב (ראשון) בשעה 20:00 כדי לדון בהרחבה במגעים לעסקת חטופים חדשה, במתווה המתגבש ובהמשך השיחות. הפגישה הבאה של צוותי המו"מ צפויה להתקיים בקטאר, כאשר מטעם ישראל תגיע אליה משלחת שהפעם תהיה מורכבת מהנציגים מהדרגים הנמוכים יותר מאלה שלקחו חלק בשיחות בפריז ביום שישי.

בקרוליינה הדרומית אוהבים את היילי כמושלת, אבל רוצים את טראמפ כנשיא | חיים איסרוביץ
"ממשלת טכנוקרטים עד לסוף השבוע": האם חמאס מוותר רשמית על השלטון ברצועה?

נזכיר כי על פי הקווים העקרוניים לעסקה שעליהם סוכם בפסגת פריז, המפתח לשחרור מחבלים תמורת כל חטוף ישראלי ישונה, כאשר לכל קטגוריה של חטופים יהיה מפתח משלה. נזכיר כי בתחילת החודש ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בפני שרי הממשלה כי "נקודת הייחוס" בעסקה הבאה היא יחס של 1:3 בין מחבלים לחטופים, כפי שהיה בעסקה הקודמת. כעת, מסתבר כי הכיוון הוא שינוי המפתח הקודם ושחרור מאות מחבלים, כולל עם דם על הידיים.

כמו כן, בפריז דובר על ההסכמה הישראלית להחזרת האוכלוסייה האזרחית לצפון רצועת עזה. גורמים ישראלים אומרים בעניין זה כי "סוגיית החזרה לצפון הרצועה היא לא חד-משמעית, יהיו דברים שיהיו דווקא נוחים לישראל ולתכניותיה, אך גם בסוגייה הזאת יש להעריך כי יהיו פערים".

אמש הבהיר נתניהו בהודעה כי בתחילת השבוע יכנס את הקבינט לאישור התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, כולל פינוי האוכלוסייה האזרחית משם.

תושבי רפיח נמלטים מבתיהם (צילום :רשתות ערביות)

הדיון טרם נקבע. גורמים בממשלה אומרים כי נכון לעכשיו טרם הוגש מתווה צה"לי לפינוי האוכלוסייה מאזור רפיח. על פי הגורמים, "לצה"ל יש מספר אופציות לפינוי. אם העסקה לשחרור חטופים תבשיל ותצא לפועל בשבועיים הקרובים, הפעולה הצבאית ברפיח תדחה".