הקאמבק של יהב: ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב זכה אתמול (שלישי) ב-36.3% מקולות הבוחרים, אך בשל העובדה שאף מועמד לא הגיע ל-40% תמיכה, יערך סיבוב שני מול דוד עציוני, שזכה ב-21.9% מהקולות. אחוזי ההצבעה בחיפה עמדו על 42%. זאת, עם 268,342 בעלי זכות בחירה, כאשר הנתונים התקבלו מ-438 קלפיות שמהוות 100% מכלל הקלפיות בעיר.

נסגרו הקלפיות: מסתמן כי ראש העיר אשדוד ימשיך בתפקידו
הבחירות בהרצליה: נסגרו הקלפיות | תוצאות האמת ואחוזי ההצבעה

יהב, שכיהן כראש עיר במשך שלוש קדנציות, אמר על הבעת האמון המחודשת בו על ידי הציבור החיפאי: "אני נרגש מהתמיכה האדירה של עשרות אלפי חיפאים. ניצחנו בפער אדיר את הסיבוב הראשון, ואני מתכוון להגדיל אותו ולהשלים ניצחון סוחף בסיבוב השני. תושבי חיפה גילו בגרות אדירה וקבעו כי חיפה חייבת ראש עיר אמיתי, מנוסה ואחראי. ברגישותם ובגרותם הם דחו קמפיין אלים, שקרי ונבזי נגדי, שנוהל לאורך כל מערכת הבחירות. אני קורא לוועדת הבחירות המרכזית לא לאשר לגורמים קיצוניים להפוך את חיפה לזירת קרב בסיבוב השני, אלא להפוך את הבחירות האלה לאירוע דמוקרטי, שמוסיף כבוד לעירנו. סיעת חיפה שלנו היא הסיעה הגדולה במועצת העיר. היא תאפשר לי להקים קואליציה רחבה ויציבה, ולהוביל בחמש השנים הקרובות תהליך של תיקון גדול בחיפה, שיביא עימו תקווה גדולה ותנופת צמיחה לעירנו".

עציוני אמר כי "מדובר בהישג משמעותי. הצלחנו לעלות לסיבוב השני למרות שכל המועמדים ניסו לפגוע בנו כשהבינו שאנחנו אלה שמובילים. יונה מייצג את כל מה שמקולקל בחיפה מזה שני עשורים - גל הגירה שלילית, הדרדרות בעניין הסביבתי והפיכת העיר לאחת הערים העניות בישראל. חיפה חייבת לשנות כיוון. השילוב של איום ביטחוני דרמטי לצד חולשה חברתית וכלכלית הוא אסון. חיפה היא עיר פלורליסטית, ממלכתית וסבלנית. אפעל לאחד את העיר ואת הפוטנציאל הענק שלה אני אדאג לממש".