ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביממה האחרונה שיחת ועידה עם השרי הממשלה ועם ראש המוסד דדי ברנע, שחזר משיחות המו"מ לשחרור חטופים בפריז. במהלך השיחה הטעונה אמר נתניהו כי "צריך להיות קשוחים יותר במשא ומתן".

נתניהו לתקשורת הזרה: "פועלים לעסקה, לא יודע אם נשיג אותה"
השר קיש ביטל את פרס ישראל בגלל זכייה של בן אדם אחד

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

בחדשות 13 דווח הערב כי ישנה מחלוקת בקרב גורמים ישראלים לגבי הסיבה שהובילה לאותה נזיפה, כאשר גורמים ישראלים אומרים שזה היה סביב ויכוח על כמה סיוע הומניטרי ישראל תאפשר להכניס לרצועה. לעומת זאת, גורמים אחרים שמעורים במשא ומתן טענו כי "נתניהו עשה הצגה לקראת יציאת המשלחת הזוטרה יותר לקטאר". עוד דווח כי נתניהו ביקש כתנאי להתקדמות במו"מ לדעת מי מהחטופים נמצא בחיים.

מלשכת רה"מ נתניהו נמסר: "הדיווח אינו נכון מיסודו. בין ראש הממשלה וראש המוסד יש שיח מקצועי, אמין וטוב, שמבוסס על שותפות הדדית ואחדות מטרה".

מוקדם יותר היום התראיין ראש הממשלה לרשת CBS ואמר כי "אנו פועלים לעסקה, אך אני לא יכול לומר אם נשיג אותה. נגיע לעסקה אם חמאס ירד לקרקע המציאות".

ראש הממשלה הודיע שהוא מעריך את המאמצים של המדינות המתווכות, והדגיש כי "חמאס התחיל עם דרישות משוגעות. מוקדם להגיד אם הם נטשו את הדרישות, אם יביאו דרישות הגיוניות ניתן יהיה להגיע להסכם". כמו כן, נתניהו התייחס לפעולה אפשרית של ישראל ברפיח, המעוז האחרון של חמאס ברצועה, והדגיש: "אחרי שנתחיל פעולה ברפיח המלחמה בעזה תסתיים בתוך כמה שבועות. אבל אי אפשר להשאיר את המעוז האחרון של חמאס בלי לטפל בו. אם נשיג עסקת חטופים הפעולה ברפיח תתעכב מעט אבל אם לא תהיה עסקה, נצא לפעולה ברפיח".